Brev:
Pottetræning - 2 år, 7 mdr.
16. marts 2020
Alder:
2 år, 7 mdr.
Pottetræning - 2 år, 7 mdr.
Hej Helen.
Vores datter på godt 2 år og 7 måneder har efterhånden helt styr på hvornår hun skal lave stort, og sidder hun på sin stol og spiser når hun trænger til det, beder hun selv om at komme ned fra stolen.
For os virker det jo som om hun er ved at være klar til at komme på potten/ toilettet - men hver gang vi spørger om hun ikke kunne have lyst til at prøve det, så panikker hun nærmest helt, og gør vi anledning til, at tage hende med derud begynder hun reelt at græde i panik, hvis hun ikke vil med.
Vi har få gange haft held til at lokke hende derud hvor hun reelt har haft lyst til det, og har da også et par gange lavet en lille tissetår på potten, men det har ikke rigtig øget motivationen til, at prøve igen. Vi har også snakket med hende om flere af hendes gode venner fra børnehaven der ikke bruger ble mere men tisser på det lille toilet i børnehaven - og det synes hun er super sejt, men alligevel ikke sejt nok til hun selv har lyst.
Vi har forsøgt flere ting mens hun sidder på potten - læse bøger, se musik på tablet, snakke, tisse mens mor tisser, hjælpe mor med at trække ud i toilettet, sidde på potten mens badekaret bliver fyldt, men intet virker til at hun får mere lyst....
Er hun bare ikke klar endnu? SKal hun bare have lov til at vente lidt længere inden vi prøver at renlighedstræne hende?
Vi er lidt i syv sind om hvordan vi skal gå videre med hende - og håber, at du kan komme med lidt gode ideer.
Med venlig hilsen
F og L