Pottetræning - 2 år, 7 mdr.

16. marts 2020

Kategori:
Alder:
2 år, 7 mdr.

Pottetræning - 2 år, 7 mdr.

Hej Helen.

Vores datter på godt 2 år og 7 måneder har efterhånden helt styr på hvornår hun skal lave stort, og sidder hun på sin stol og spiser når hun trænger til det, beder hun selv om at komme ned fra stolen.

For os virker det jo som om hun er ved at være klar til at komme på potten/ toilettet - men hver gang vi spørger om hun ikke kunne have lyst til at prøve det, så panikker hun nærmest helt, og gør vi anledning til, at tage hende med derud begynder hun reelt at græde i panik, hvis hun ikke vil med.

Vi har få gange haft held til at lokke hende derud hvor hun reelt har haft lyst til det, og har da også et par gange lavet en lille tissetår på potten, men det har ikke rigtig øget motivationen til, at prøve igen. Vi har ...

Annonce

... også snakket med hende om flere af hendes gode venner fra børnehaven der ikke bruger ble mere men tisser på det lille toilet i børnehaven - og det synes hun er super sejt, men alligevel ikke sejt nok til hun selv har lyst.

Vi har forsøgt flere ting mens hun sidder på potten - læse bøger, se musik på tablet, snakke, tisse mens mor tisser, hjælpe mor med at trække ud i toilettet, sidde på potten mens badekaret bliver fyldt, men intet virker til at hun får mere lyst....

Er hun bare ikke klar endnu? SKal hun bare have lov til at vente lidt længere inden vi prøver at renlighedstræne hende?

Vi er lidt i syv sind om hvordan vi skal gå videre med hende - og håber, at du kan komme med lidt gode ideer.

Med venlig hilsen
F og L

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

Annonce

Viden om børn:

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Vestibulærsans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Vestibulærsansen registrerer hovedets bevægelser i forhold til tyngekraften, og den hjælper os med at finde ud af, hvad der er op og ned, når vi bevæger os. Dette sker via receptorer, som er beliggende i det indre øre....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en virkelig god brevkasse/side. Du gør et fantastisk stykke arbejde.

Kærligste Hilsener
Mia, gravid med sit første barn.