Lillebror og upassende ord

3. september 2023

Kategori:
Alder:
3 år, 1 mdr.

Lillebror og upassende ord

Kære Helen

Det er et par år siden at vi sidst har taget kontakt til dig. Der er sket en del. Det sidste brev som vi skrev til dig angående storebror (handlede om at lugte til ting og da anbefalede du at vi tog kontakt til en børnepsykolog for at drøfte de bekymringer som vi havde haft i flere år. Vi er rigtig glade for, at du skrev så ærligt selvom jeg blev endnu mere bekymret da du skrev.

Vi tog kontakt til egen læge og blev henvist til børnepsyk og vores søn fik diagnosen "infantil autisme". Det har været to hårde år, men vi er taknemmelige for, at vi har fået diagnosen da det hele bare giver så god mening nu og vi ved nu meget bedre hvorfor at nogle ting er så svære for ham.

Jeg ville egentligt bare sige tak til dig for det var dit svar på mit brev som endeligt gjorde os klar til at opsøge hjælp. Det er som om, at vi vidste der var noget, men det var svært for os at erkende og indse og vi var nok meget bange for at få endeligt at vide at vores søn har en diagnose. Men det er helt klart til vores søns bedste, at vi nu kender hans diagnose således at vi har kunne få andre redskaber til at ændre vores tilgang til ham. ...

Annonce

...

Hverdagen er meget bedre nu end den var dengang i 2020.

Nu har jeg spørgsmål til lillebror:

Lillebror er glad, aktiv, kærlig, sjov og meget nuttet :-)
Han har i øvrigt ingen tegn på autisme, og vi prøver ikke at "holde øje" eller tænke autisme ind i hans adfærd, selvom det kan være svært nogle gange. Børnehaven kender vores situation og de ser heller ingen autisme tegn hos ham.

For en måned siden fik lillebror set John Dillermand på Ramasjang og lige siden så har han opdaget, at ordet tissemand kan skabe opmærksomhed.
Han siger ordet rigtig meget i løbet af en dag :-(

Vi har prøvet at ignorere ordet og at påtale at vi ikke vil have at han siger det, men jeg føler at det bliver værre fordi at han synes at det er sjovt. Så vi har nok brug for et råd i forhold til hvordan vi skal håndtere det.

Vi er obs på, at det ikke skal være et fy fy ord som er skambelagt, men det er heller ikke fedt at råber tissemand i haven når naboerne kan høre det :-)

Jeg har spurgt børnehaven om han siger det der og det gør han nogle gange. Pædagogen sagde at de påtalte overfor ham, at de ikke ville høre det.

På forhånd tak

Venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. juli 2024 | Renlighed | 2 år, 7 mdr.

Påmindelser om toiletbesøg?

Hej Helen! Mange tak for svaret på mit sidste spørgsmål! Nu står vi...

29. maj 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Motorisk sansesøgende

Kære Helen, Så er det os igen 😅 Vi har jo en dejlig dreng på 2 år...

15. maj 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Putning af 2 børn

Hej Helen Jeg skriver til dig for at få lidt input til ny putterutine...

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

Annonce

Viden om børn:

Frysning af babymad

Du kan fryse grøntsagsmos, frugt- og bærmos ned i mindre portioner. Rens grøntsager og frugter grundigt, kog sammen med lidt vand i en tykbundet gryde, blend med kogevandet og frys ned.

Mosen bør kommes i små bægre, der er beregnet til frysning af babymad og som er fri for skadelige stoffer.

Når grøntsags- eller frugtmosen skal bruges, bør den optøs direkte i gryden. Derved bevares vitaminer og mineraler bedst.

Grøntsagsmos kan du med fordel fryse...

Læs mere i Babylex

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!