Brev:
Min datter taler sommetider babysprog
26. juli 2021
Alder:
3 år, 4 mdr.
Min datter taler sommetider babysprog
Kære Helen
Jeg skriver fordi vi har en datter på 3 år som er rigtig meget fremme sprogligt, og har været det længe. Børnehaven er meget imponeret over hendes sprog, og at hun også mentalt er meget fremme.
Herhjemme taler hun også meget, men vi oplever at når hun skal noget som hun ikke gider, så begynder hun at tale babysprog, fx når hun skal i seng eller vi er på vej ned i børnehaven hvilket er ret irriterende :) Vi har prøvet at sige til hende at vi ikke gider det babysprog, og at vi ikke forstår babysprog, men hun fortsætter bare til stor irritation for os.
Er det normalt adfærd? Og har du nogen bud på hvordan man kan få hende til at stoppe det? Hun gør det som sagt kun i situationer hvor der er noget hun ikke gider også hvis hun får besked på at skulle tage sine sko på og hun ikke gider
De bedste hilsner
Lille mor