Opdrage?

8. april 2021

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Opdrage?

Hej Helen.

Min søn er nu 11 måneder og har i et par måndere haft en ting med at slå mig i hovedet. Jeg kan ikke altid gennemskue årsagen, men jeg synes virkelig at det er irriterende!

Jeg er med på at han jo mangler sprog og at han er utilftred med noget. Nogengang er det hvis jeg siger nej til noget andre gange ikke. Det er altid når han er oppe hos mig og han beder selv om at komme op. Så er mit hovede jo tæt på hans. Når han klasker mig, siger jeg bestemt nej og sætter ham ned igen. ...

Annonce

... Sætter jeg ham ikke, kan jeg godt få et klask mere, mens han giver udtryk for at være utilfreds.

Jeg bliver egentlig ked af, at hæve stemmen overfor ham, og også af at sætte ham ned, for jeg føler at jeg afviser ham.. men jeg HADER virkelig at blive slået i hovedet!

Mit spørgsmål handler om, om han egentlig forstår at jeg hæver stemmen og hvorfor han blir sat ned... kan han koble det sammen? Kan man overhovedet "opdrage" på sådan en lille en? Og hvad kan jeg ellers gøre?

På forhånd tak
Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Graviditet

Det første tegn på, at du er gravid, er normalt udebleven menstruation, eller at du bløder meget lidt. Derudover kan du få kvalme - især om morgenen. Dine bryster kan vokse og blive ømme. Du kan også opleve at være ekstra træt.

Har du mistanke om, at du er gravid, så er det en god idé at tage en graviditetstest. Du bør også altid kontakte din læge, for at aftale tid til en graviditetskonsultation.

Graviditeten varer normalt 40 uger, og lægen vil beregne din...

Læs mere i Babylex

Sushi til børn

Børn må gerne få sushi - men der er nogle ting du skal overveje:

- Fisken der bruges skal have været frosset ned til - 20 grader i mindst 24 timer. Der kan forekomme parasitter i fisk og disse dræbes ved frysning.

- Sushien skal fremstilles under hygiejniske forhold. Den bør spises samme dag som den er lavet og køber du den færdigpakket skal du være opmærksom på korrekt opbevaringstemperatur og holdbarhedsdato.

- Børn under 3 år må højst spise 25...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder