Brev:
Opdrage?
8. april 2021
Alder:
11 mdr.
Opdrage?
Hej Helen.
Min søn er nu 11 måneder og har i et par måndere haft en ting med at slå mig i hovedet. Jeg kan ikke altid gennemskue årsagen, men jeg synes virkelig at det er irriterende!
Jeg er med på at han jo mangler sprog og at han er utilftred med noget. Nogengang er det hvis jeg siger nej til noget andre gange ikke. Det er altid når han er oppe hos mig og han beder selv om at komme op. Så er mit hovede jo tæt på hans. Når han klasker mig, siger jeg bestemt nej og sætter ham ned igen. Sætter jeg ham ikke, kan jeg godt få et klask mere, mens han giver udtryk for at være utilfreds.
Jeg bliver egentlig ked af, at hæve stemmen overfor ham, og også af at sætte ham ned, for jeg føler at jeg afviser ham.. men jeg HADER virkelig at blive slået i hovedet!
Mit spørgsmål handler om, om han egentlig forstår at jeg hæver stemmen og hvorfor han blir sat ned... kan han koble det sammen? Kan man overhovedet "opdrage" på sådan en lille en? Og hvad kan jeg ellers gøre?
På forhånd tak
Louise