Brev:
Vil have mor hele tiden
9. februar 2021
Alder:
16 mdr.
Vil have mor hele tiden
Hej Helen.
Jeg har en dejlig dreng på 16 måneder. Han trives i vugeestuen, spiser godt, er (lige nu) dejlig nem at putte og sover godt om natten.
Min udfordring er, at han er meget morsyg for tiden og vil op til mig og følger efter mig hele tiden. Han græder, når jeg vender ryggen til ham. Udfordringen er også, at min mand og jeg ikke er helt enige om, hvordan vi skal arbejde med, at han er så morsyg.
Min mand synes, at jeg skal flytte vores søn væk fra mig, når jeg f.eks. er ved at ordne vasketøj og han står og græder og vil op. Min mand synes, at jeg skal blive med at sætte ham hen i sit lege område indtil han falder til ro. Jeg synes bare ikke, at han falder til ro af sig selv. Derudover mener han, at vores søn bare kan komme hen til ham, hvis han vil trøstes. Han mener, at hvis jeg tager ham op efter noget tid (hvor han stadig græder), når jeg er færdig med vasketøjet, så har han (vores søn) vundet. Så lærer han, at han kan græde for at få sin vilje, mener min mand.
Jeg er ikke enig. Jeg mener ikke, at så lille en dreng kan finde ud af at græde til han "vinder". Jeg har brug for at anerkende, at han må have brug for tryghed eller lignende, siden han græder så meget.
Jeg har prøvet at gøre det på min mands måde, men det er for hårdt for mig. Hvad vil du råde mig/os til at gøre?
Jeg vil gerne støtte min mand i at være far på hans måde, men jeg har brug for at finde en måde, hvor det ikke bare er mig, der skal afvise og min søn, der græder.
Venlig hilsen
Julie