Vil have mor hele tiden

9. februar 2021

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Vil have mor hele tiden

Hej Helen.

Jeg har en dejlig dreng på 16 måneder. Han trives i vugeestuen, spiser godt, er (lige nu) dejlig nem at putte og sover godt om natten.

Min udfordring er, at han er meget morsyg for tiden og vil op til mig og følger efter mig hele tiden. Han græder, når jeg vender ryggen til ham. Udfordringen er også, at min mand og jeg ikke er helt enige om, hvordan vi skal arbejde med, at han er så morsyg.

Min mand synes, at jeg skal flytte vores søn væk fra mig, når jeg f.eks. er ved at ordne vasketøj og han står og græder og vil op. Min mand synes, at jeg skal blive med at sætte ham hen i sit lege område indtil han falder til ro. Jeg synes bare ikke, at han falder til ro af sig selv. Derudover mener han, at vores søn bare kan komme hen ...

Annonce

... til ham, hvis han vil trøstes. Han mener, at hvis jeg tager ham op efter noget tid (hvor han stadig græder), når jeg er færdig med vasketøjet, så har han (vores søn) vundet. Så lærer han, at han kan græde for at få sin vilje, mener min mand.

Jeg er ikke enig. Jeg mener ikke, at så lille en dreng kan finde ud af at græde til han "vinder". Jeg har brug for at anerkende, at han må have brug for tryghed eller lignende, siden han græder så meget.

Jeg har prøvet at gøre det på min mands måde, men det er for hårdt for mig. Hvad vil du råde mig/os til at gøre?

Jeg vil gerne støtte min mand i at være far på hans måde, men jeg har brug for at finde en måde, hvor det ikke bare er mig, der skal afvise og min søn, der græder.

Venlig hilsen
Julie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Taktilsansen

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Taktilsansen kaldes også berørings- og følesansen. Den er vigtig for barnets kropsbevidsthed, og den gør, at vi kan mærke varme, kulde, smerte, tryk mm. Børn som har problemer med deres taktile sans, vil ofte ikke bryde...

Læs mere i Babylex

Jern - jerntilskud præmatur

Børn, der er født for tidligt, har behov for jerntilskud, da de har mindre depot af jern ved fødslen og større væksthastighed. Jern tilskuddet startes 6 uger efter fødslen:

Fødselsvægt < 1500 gram: Ca 8 mg jern dagligt i 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: ca 8 mg jern dagligt til 6 måneder

Børn, som får mere end halvdelen af deres ernæring som modermælkserstatning, skal have ½ dosis jern, dvs. ca. 4 mg hver dag eller 8 mg hver anden dag.

Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dit svar - jeg gik 100% på ham og tommelfingeren. Det tog faktisk kun 3-4 dage, så ville han hellere ha sut end tommelfinger.

Tak fra Conrads mor