Hysterisk barn - 1,5 år

8. december 2019

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Hysterisk barn - 1,5 år

Hej Helen.

Vores datter (ene barn) på 1,5 har altid allerede fra helt lille haft det meget svært med at blive skiftet og ikke bare grædt, men bogstaveligt været helt i gråd og hulket. Vi har til tider kunne aflede hende med enten lidt rosiner eller lidt musik via telefon, men med tiden er det bare blevet mere og mere svært.

Når vi skal skifte hende er hun virkelig hysterisk og sparker rundt og faktisk umulig at holde hvis man kun er 1 person. Er det kun et tisse ble prøver vi at gøre det stående og nogen gange har vi endda prøvet at flytte det til et helt anden rum for at se om det kan aflede hende lidt, men med meget lidt held.

De ...

Annonce

... seneste par måneder er det så tilmed blevet samme mareridt når hun skal have tøj på. Hun bliver fuldstændig hysterisk og det er igen næsten umuligt at holde hende alene. Så generelt er det bare ekstrem op ad bakke og for os forældre er det også svært at have noget form for overskud når en simpel dagligsting som at skifte en ble eller tage tøj på i 9 ud af 10 gange udvikler sig i vildskab og gråd fra vores datter side.

I vuggestuen melder de ikke samme problem. Hun har temperament siger de, men ellers har de ikke samme problemer.

Har du noget input på hvad vi kan prøve ? Hun er jo ellers en meget glad pige og der skal altid ske en masse.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Nakkefoldsscanning

En nakkefoldsscanning foretages i 11.-13. graviditetsuge, og her kigger man via et ultralydsapparat, som køres rundt på den gravides mave, på barnet inde i livmoderen.

Denne scanning kaldes også 1. trimester-scanning, og man ser efter:
- om der er liv
- om der er mere end ét foster
- hvor langt du er henne - man fastsætter datoen for forventet fødsel.

Hvis du ønsker at vide, om dit barn kan have en kromosomafvigelse som f.eks. Downs Syndrom, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil lige sige mange tak for dit gode og præcise svar på mit spørgsmål om "Afbrudt søvn efter dagplejestart". Jeg fik lige præcis den vejledning, jeg manglede. Så tusind tak og fortsat god dag.

Kærlig hilsen
Victors stolte mor.