Brev:
Hysterisk barn - 1,5 år
8. december 2019
Alder:
18 mdr.
Hysterisk barn - 1,5 år
Hej Helen.
Vores datter (ene barn) på 1,5 har altid allerede fra helt lille haft det meget svært med at blive skiftet og ikke bare grædt, men bogstaveligt været helt i gråd og hulket. Vi har til tider kunne aflede hende med enten lidt rosiner eller lidt musik via telefon, men med tiden er det bare blevet mere og mere svært.
Når vi skal skifte hende er hun virkelig hysterisk og sparker rundt og faktisk umulig at holde hvis man kun er 1 person. Er det kun et tisse ble prøver vi at gøre det stående og nogen gange har vi endda prøvet at flytte det til et helt anden rum for at se om det kan aflede hende lidt, men med meget lidt held.
De seneste par måneder er det så tilmed blevet samme mareridt når hun skal have tøj på. Hun bliver fuldstændig hysterisk og det er igen næsten umuligt at holde hende alene. Så generelt er det bare ekstrem op ad bakke og for os forældre er det også svært at have noget form for overskud når en simpel dagligsting som at skifte en ble eller tage tøj på i 9 ud af 10 gange udvikler sig i vildskab og gråd fra vores datter side.
I vuggestuen melder de ikke samme problem. Hun har temperament siger de, men ellers har de ikke samme problemer.
Har du noget input på hvad vi kan prøve ? Hun er jo ellers en meget glad pige og der skal altid ske en masse.
Hilsen