7 årigs reaktioner

6. oktober 2019

Kategori:
Alder:
7 år

7 årigs reaktioner

Kære Helen.

Jeg er mor til en pige på 2 år og en dreng på 7 år. Min henvendelse drejer sig om vores søn på 7 år.

Han går i 1.klasse, og det går rigtig godt i skolen. Han er glad for at komme der hver morgen, han har mange venner og indtil videre ser det ud til at han kan følge med i det faglige.

Jeg har dog en del bekymringer for ham. Dels leget han med mange forskellige, han har ikke en rigtig ven, men hver gang jeg henter ham leger han nærmest med en ny. Han har legeaftaler med hjemme, men det er også som om, at når de har været med hjemme drukner interessen i dem.. Det er kun 2-3 stykker, der gentagne gange kommer med hjem.

Men mit spørgsmål er hans temperament. Han er virkelig sød, stille og hører meget efter i skolen. Det er som om han er over-sød der.

Når han så kommer hjem til os, kan det eksplodere med vrede, han er hidsig og han kan også fare op på nul komma fem.

Det er virkelig hårdt ...

Annonce

... at være vidne til, og jeg bliver virkelig ked af hans humørsvingninger.

Han er heller ikke god til at høre efter, vi skal sige tingene mange gange til ham. Det er helt modsat i skolen, måske han skal afreagere når han kommer hjem.

Når han har overskud og er glad, er han sød ved sin lillesøster, men det går også ud over hende, når han ikke har det.

Vi er på det sidste blevet meget obs på hans sengetider, for noget af det manglende overskud kan være at tiden om aftenen får lov at løbe.

Det skal også siges at han er bange, så vi skal sidde inden ved ham hver aften til han falder i søvn. I skrivende stund har jeg siddet her en time.

Mit spørgsmål er - hvad skal vi gøre? Gør vi noget forkert? Mit indtryk er at der er noget i ham, der ikke er som det skal være. Men det er svært at spørge om, for han er altid glad for skolen, når vi spørger.

Glæder mig til at høre dit svar :-)

Med venlig hilsen
R.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

8. januar 2024 | Opdragelse | 6 år, 8 mdr.

Dårlig opførsel og drillerier

Hej Helen. Tak for dine tidligere gode svar til storebror der i dag er 15...

21. november 2023 | Udvikling | 7 år, 4 mdr.

Dreng på 7 år, social udvikling

Kære Helen, Vi er forældre til en dejlig dreng på snart 7 et halvt år. Han...

5. oktober 2023 | Opdragelse | 7 år, 4 mdr.

7årig dreng

Hej Helen, Jeg har så mange ting jeg er usikker på, og ved ikke hvor jeg...

Annonce

Viden om børn:

Apgar score

Dette er betegnelsen for en undersøgelse som jordemoderen laver af barnet lige efter fødslen. Apgar Score blev udviklet i 1952 af Virginia Apgar og den bruges til at vurdere, hvordan barnet har det, lige når det er blevet født.

Jordemoderen har 5 ting hun ser på:

1. Hun ser på barnets reflekser,- reagerer barnet på forskellige stimuli, griber barnet, søger barnet osv.

2. Hun mærker barnets puls, for at se på hvor hurtigt barnets hjerte slår og om...

Læs mere i Babylex

Kolik

Kolik er den betegnelse, man bruger om et barn, der dagligt eller næsten dagligt, er helt utrøsteligt, grædende og skrigende. Den ældre definition af kolik er, at barnet skal græde og være utrøstelig i mere end 3 timer om dagen, mere end 3 dage om ugen og i mere end 3 uger.

Kolik er en udelukkelsesdiagnose. Det betyder, at lægen skal have undersøgt barnet grundigt og have udelukket, at barnet har smerter fra nakke, skuldre, ryg eller andre steder, Ligesom det skal være udelukket,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor