Brev:
7 årigs reaktioner
6. oktober 2019
Alder:
7 år
7 årigs reaktioner
Kære Helen.
Jeg er mor til en pige på 2 år og en dreng på 7 år. Min henvendelse drejer sig om vores søn på 7 år.
Han går i 1.klasse, og det går rigtig godt i skolen. Han er glad for at komme der hver morgen, han har mange venner og indtil videre ser det ud til at han kan følge med i det faglige.
Jeg har dog en del bekymringer for ham. Dels leget han med mange forskellige, han har ikke en rigtig ven, men hver gang jeg henter ham leger han nærmest med en ny. Han har legeaftaler med hjemme, men det er også som om, at når de har været med hjemme drukner interessen i dem.. Det er kun 2-3 stykker, der gentagne gange kommer med hjem.
Men mit spørgsmål er hans temperament. Han er virkelig sød, stille og hører meget efter i skolen. Det er som om han er over-sød der.
Når han så kommer hjem til os, kan det eksplodere med vrede, han er hidsig og han kan også fare op på nul komma fem.
Det er virkelig hårdt at være vidne til, og jeg bliver virkelig ked af hans humørsvingninger.
Han er heller ikke god til at høre efter, vi skal sige tingene mange gange til ham. Det er helt modsat i skolen, måske han skal afreagere når han kommer hjem.
Når han har overskud og er glad, er han sød ved sin lillesøster, men det går også ud over hende, når han ikke har det.
Vi er på det sidste blevet meget obs på hans sengetider, for noget af det manglende overskud kan være at tiden om aftenen får lov at løbe.
Det skal også siges at han er bange, så vi skal sidde inden ved ham hver aften til han falder i søvn. I skrivende stund har jeg siddet her en time.
Mit spørgsmål er - hvad skal vi gøre? Gør vi noget forkert? Mit indtryk er at der er noget i ham, der ikke er som det skal være. Men det er svært at spørge om, for han er altid glad for skolen, når vi spørger.
Glæder mig til at høre dit svar :-)
Med venlig hilsen
R.