Opstart i vuggestue

13. februar 2013

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Opstart i vuggestue

Hej Helen...

Er der forskel på, hvordan du synes, at en optimal indkøring i vuggestue er - elt efter barnets alder...!?

Vores datter skal nemlig først starte, når hun bliver 1 år - og jeg tænker, om det mon medbringer nogle specielle udfordringer, at hun er noget ældre og formentlig mere bevidst - eller om det kan være en fordel...!?

Og har du et bud på, hvordan man bedst planlægger en indkøring...!? Tænker antal dage på besøg - før jeg prøver at gå... Og hvor længe skal man starte med at gå osv...!?

Glæder mig absolut ikke til at skulle aflevere hende - men skal nok gøre mit bedste for at udstråle, at det er et ...

Annonce

... skønt sted og at jeg er helt rolig ved situationen, men kommer til at ha' lyst til at tage hende med hjem igen...

Og en sidste ting - når man siger farvel... Er det så bare - et kram og et kys - og "hej hej" - vinke og så gå...!? Ligegyldigt om hun græder eller ej...!? Åhhhh - allerede med klump i halsen over, at jeg måske skal forlade hende grædende :-(... Tænker du det er bedst at sige farvel, mens hun fx sidder og leger - eller er det bedre, mens hun er i armene på en pædagog...!?

Puuuuhhhh - måske det er hendes mor, der får det sværest... Det håber jeg virkelig...

Smil fra Malene - der er i mental forberedelse ;-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Vaccination

De danske sundhedsmyndigheder anbefaler følgende vaccinationer:

- 3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 1 og PCV7-1

- 5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 2 og PCV7-2

- 12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 3 og PCV7-3

- 15 mdr.: MFR 1

- 4 år: MFR 2 (pr. 1. april 2008)

- 5 år: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

- 12 år: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3

Læs mere i Babylex

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tak for at du er til.

Det føles som en dejlig livline at have dig og din hjemmeside, når man er usikker på ting og sager. Man vil jo så gerne gøre alt godt for sit barn:-)

Mor til dreng på 5 måneder