Knopper om munden - 5 mdr.

17. januar 2024

Alder:
5 mdr.

Knopper om munden - 5 mdr.

Kære Helen.

Tak for dig og alle dine svar :)

Vi er begyndt med skemad og giver også lidt mad i hånden. Det går rigtig godt, min dreng elsker det! Men jeg oplever at han bliver rød og får små knopper omkring munden i forbindelse med at han spiser.

Jeg har holdt lidt øje med det, og det forsvinder ofte igen efter ca. 20-30 minutter, men det undrer mig at hans hud bliver så irriteret. Er det normalt og hvad kan det skyldes?

Jeg er lidt urolig for, om det kan være fordi han ikke tåler maden, kan det være noget allergi...? Det håber jeg ikke! Jeg kan jo ikke stoppe med maden, han har jo brug for noget andet end sin mælk.

Håber du kan svare:)

Kærlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annonce

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

11. juli 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kostplan 4 måneder

Kære Helen Min dreng er nu blevet 4 måneder, og han får fuld flaske. Han...

28. juni 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Baby behov for ekstra væske i varmen?

Kære Helen Vores dreng er nu 5.5 måned gammel og får fuld flaske. De...

26. juni 2024 | Sygdom | 5 mdr.

Psykisk reaktion på vaccine?

Kære Helen Tak for dit uddybende svar ang. min søns søvnproblemer. Han sover...

18. juni 2024 | Udstyr | 6 mdr.

Tudkop - ja eller nej?

Hej Helen Tusind tak for dit svar omkring overgangen fra flaske til kop. Jeg...

17. juni 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Fra flaske til kop og spisetid

Kære Helen. Min søn er nu 6.5 mdr. gammel, og jeg kan ikke forstå, hvorfor...

Annonce

Viden om børn:

Søvn

Børn sover ikke som os voksne, og søvnen og måden barnet sover på, ændrer sig lidt hele tiden. I nogle periode vil børn naturligt sove dårligere end i andre perioder - det sker især, når barnet udvikler sig rigtig meget både motorisk og mentalt, ligesom børn der starter i daginstitution, er syge eller måske får en ny lillebror eller lillesøster, naturligt også sover dårligt i disse perioder.

Jeg bliver tit spurgt: "Hvad gør jeg galt?" eller "Hvordan skal jeg præcist gøre for at...

Læs mere i Babylex

Astma

Børn med astma trækker ikke vejret på samme måde som vi andre. Når man har astma, så snører luftvejene sig sammen, passagen for luft ind og ud af lungerne bliver mindre og barnet har derfor svært ved at trække vejret.

Astma er det man kan kalde for en lungesygdom og børn med astma vil ofte have anfald, hvor de tydeligt har problemer med vejrtrækningen. Under et astmaanfald vil barnet få en hvæsende, pibende vejrtrækning, kvælningsfornemmelse, vedvarende hoste og nogle gange også...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Fantastisk hjemmeside, fantastiske bøger og fantastiske meninger!

Kærlig hilsen
Mor til Elias, 7 måneder.