Brev:
Uregelmæssig menstruation og graviditet
12. februar 2022
Alder:
0 mdr.
Uregelmæssig menstruation og graviditet
Hej Helen.
Min mand og jeg har besluttet os for at det er tid til familie udvidelse, vi har indtil videre kun prøvet i en måned. Min cyklus har altid varieret, nogen gange med helt op til 10 dages forskel, fra måned til måned.
Jeg stoppede på p piller for 7 måneder siden og kan nu se at min cyklus igen er begyndt og varierer: Første rigtige mens kom 33 dage efter p pille stop, de resterende cyklusser har set således ud; 30, 31, 31, 26, 23, 29. Jeg har i sidste cyklus, testet for æggeløsning, 2 gange dagligt. Desværre var de alle sammen tydeligt negative, ud over 1 som var lige på grænsen til positiv (jeg troede faktisk den var positiv til at starte med).
Vil du kalde min cyklus for uregelmæssig og burde jeg tage et smut forbi lægen for at få det tjekket? Det skal lige siges at jeg blev gravid i 2015 men fik en kirurgisk abort.
Venlig hilsen
Den nervøse