Brev:
Negativ graviditetstest, men manglende mens
21. oktober 2017
Alder:
15 mdr.
Negativ graviditetstest, men manglende mens
Hej Helen
Jeg ved ikke om du kan komme med et bud på nedenstående spørgsmål, men prøver alligevel :-)
Jeg ammer stadig min datter ca. 2-3 gange i døgnet. Jeg har haft regelmæssig mens. siden medio juli 17 og synes selv, at jeg kan mærke mine æggeløsninger. Min kæreste og jeg havde samleje ca. hver 2. dag i ugen med æggeløsning og jeg kan derfor være gravid.
Vi har ikke forsøgt at blive gravide før nu og min kærestes (som ikke er biologisk far til min datter) sædkvalitet er ikke så god som man kunne ønske sig, så umiddelbart ville en graviditet være mere held en forstand, men intet er umuligt og ved min datter blev jeg gravid i første æggeløsningsperiode, så enten er jeg heldig ellers er jeg ret fertil (hvis man kan være det som kvinde?), er 36 år.
Efter mine beregninger skulle jeg have haft mens i onsdags og har taget en test her til morgen og en i onsdags også. Begge negative.
Som sagt har mens været regelmæssige siden de kom og jeg tænker om årsagen til den er udebleven, men testen negativ, kan være at jeg fortsat ammer og mit hormonniveau derfor kan påvirke testen? Det er blot et gæt, og håber at du kan hjælpe mig til en nærmere både en forståelse og give et godt råd til hvad jeg skal gøre, herunder om jeg skal kontakte lægen, se tiden an, tage en anden test eller hvordan og hvorledes? Skal ikke lægge skjul på at jeg meget gerne vil have en lille en til, men tror nu ikke at mine tanker herom er så "voldsomme" at de påvirker min krop i dette omfang.
Det skal slutteligt siges, at jeg ikke er en stor pige og at jeg i en periode ikke har haft mens., formentlig pga. for meget sport, men de seneste 4-5 år, måske mere har jeg haft regelmæssig mens. udover i graviditetsperioden +11 måneder efter, hvor jeg umiddelbart kun kunne fornemme æggelæsningerne. Mit BMI ligger i dag på omkring 19,5.
Er spændt på at høre dit svar.
Mange hilsner
LS