Negativ graviditetstest, men manglende mens

21. oktober 2017

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Negativ graviditetstest, men manglende mens

Hej Helen

Jeg ved ikke om du kan komme med et bud på nedenstående spørgsmål, men prøver alligevel :-)

Jeg ammer stadig min datter ca. 2-3 gange i døgnet. Jeg har haft regelmæssig mens. siden medio juli 17 og synes selv, at jeg kan mærke mine æggeløsninger. Min kæreste og jeg havde samleje ca. hver 2. dag i ugen med æggeløsning og jeg kan derfor være gravid.

Vi har ikke forsøgt at blive gravide før nu og min kærestes (som ikke er biologisk far til min datter) sædkvalitet er ikke så god som man kunne ønske sig, så umiddelbart ville en graviditet være mere held en forstand, men intet er umuligt og ved min datter blev jeg gravid i første æggeløsningsperiode, så enten er jeg heldig ellers er jeg ret fertil (hvis man kan være det som kvinde?), er 36 år.

Efter mine beregninger skulle jeg have haft mens i onsdags og har taget en test her til morgen og en i onsdags også. Begge negative.

Som sagt har mens været regelmæssige ...

Annonce

... siden de kom og jeg tænker om årsagen til den er udebleven, men testen negativ, kan være at jeg fortsat ammer og mit hormonniveau derfor kan påvirke testen? Det er blot et gæt, og håber at du kan hjælpe mig til en nærmere både en forståelse og give et godt råd til hvad jeg skal gøre, herunder om jeg skal kontakte lægen, se tiden an, tage en anden test eller hvordan og hvorledes? Skal ikke lægge skjul på at jeg meget gerne vil have en lille en til, men tror nu ikke at mine tanker herom er så "voldsomme" at de påvirker min krop i dette omfang.

Det skal slutteligt siges, at jeg ikke er en stor pige og at jeg i en periode ikke har haft mens., formentlig pga. for meget sport, men de seneste 4-5 år, måske mere har jeg haft regelmæssig mens. udover i graviditetsperioden +11 måneder efter, hvor jeg umiddelbart kun kunne fornemme æggelæsningerne. Mit BMI ligger i dag på omkring 19,5.

Er spændt på at høre dit svar.

Mange hilsner
LS

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Trøske

Trøske er en form for svamp, der ses som en hvidlig belægning i barnets mund. Det er ufarligt, men meget ubehageligt for barnet, og det bør derfor behandles.

Trøske er meget almindeligt de første måneder efter fødslen, og det kan være svært at vurdere, hvorvidt der 'bare' er tale om mælkebelægninger i munden, eller om det er svamp. Sidder belægningerne kun på tungen, og kan de forholdsvis nemt fjernes med en finger eller en lille skumklud, så er der sandsynligvis tale om...

Læs mere i Babylex

Moderkagebiopsi, moderkageprøve

En moderkagebiopsi kaldes også for Chorion Villus Samling eller CVS. Moderkageprøven laves for at undersøge for kromosomsygdomme og visse arvelige sygdomme hos fosteret.

Moderkageprøve laves, når du er mellem 11. og 16. graviditetsuge. Prøven laves normalt ved, at der stikkes en tynd kanyle ind gennem maveskindet. Det føles ofte som at få taget en blodprøve, men kanylen bevæges ofte lidt frem og tilbage, fordi man derved kan få taget en lille bid af moderkagen ud. Man scanner før...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit svar. Det er rart at blive mindet om alt det positive ved børnehavestarten, det er jo det jeg skal forsøge at give videre ;-)

Tak fra Tina