Mavekneb hos baby

13. november 2022

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Mavekneb hos baby

Hej Helen

Tusind tak for dine forrige svar på mine mange spørgsmål. Nu søger jeg dit råd igen, da vi har en ulykkelig lille pige herhjemme med mavekneb. Og med mavekneb mener jeg, at hun tydeligt at ondt i maven, hun presser og trykker uden held, og græder når hun prutter. Det sker er par gange i løbet af døgnet. Hun har en del luft i maven og det lugter ret grimt når det endelig kommer ud.

Hun bliver ammet og eftermadet med MME efter cirka hvert andet måltid, hvis hun er sulten. Hun får 6-7 måltider om dagen.

Vi er lige skiftet til syrnet MME grundet maveproblemerne og ...

Annonce

... derudover har jeg forsøgt med varme bade, massage på maven, cykel med benene og andre øvelser for luft i maven, jeg har set vores børnefys lave med hende. Hun har ikke haft afførring i 2,5 dage nu og inden da gik der også to dage inden hun lavede. Afføringen er til gengæld tynd og “vælter” ud af hende når den endelig kommer.

Har du et godt råd eller to til hvad vi kan gøre? Flere familiemedlemmer foreslår laktolose, men inden jeg går så langt vil jeg have fat på min læge. Det er bare hårdt at se hende have ondt og hendes søvn er afbrudt fordi hun vågner af luften der skal ud.

Hilsen herfra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

Annonce

Viden om børn:

Sove ude

Helt små børn skal man være forsige med at lade sove ude i barnevogn. En tommelfingerregel er, at spædbørn ikke bør sove ude, før de har genvundet deres fødselsvægt og vægten skal være mere end 3000g.

At sove ude om sommeren er enkelt. Stil barnevognen i skyggen og hold øje med dit barns temperatur ved at mærke det i nakken. Dit barn vil nyde at stå under et træ og se vinden i bladende. Et insektnet kan yde god beskyttelse mod insekter, men brug det kun, hvis der er insekter.

Læs mere i Babylex

Babynest

En babynest er oprindeligt en svensk opfindelse, som efterhånden har spredt sig over hele verden. Også i Danmark er det meget populært at bruge en nest til sit barn.

En babynest kaldes også en babyrede, og den bruges til at lægge dit barn i, når du gerne vil have, at dit barn skal føle sig omsluttet og holdt, og du ikke selv kan have dit barn i armene. Det vil sige, at hver gang du lægger dit barn fra dig, fordi du f.eks. skal ordne vasketøj, lave mad, tale i telefon eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk hjemmeside. Hvem er det egentlig udover dig som besvarer alle disse spørgsmål på denne side. For du kan da umuligt besvare dem alle ...

Tak for fantastiske guldkorn.

Mor til Mathias knap 8 måneder