Mavekneb hos baby

13. november 2022

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Mavekneb hos baby

Hej Helen

Tusind tak for dine forrige svar på mine mange spørgsmål. Nu søger jeg dit råd igen, da vi har en ulykkelig lille pige herhjemme med mavekneb. Og med mavekneb mener jeg, at hun tydeligt at ondt i maven, hun presser og trykker uden held, og græder når hun prutter. Det sker er par gange i løbet af døgnet. Hun har en del luft i maven og det lugter ret grimt når det endelig kommer ud.

Hun bliver ammet og eftermadet med MME efter cirka hvert andet måltid, hvis hun er sulten. Hun får 6-7 måltider om dagen.

Vi er lige skiftet til syrnet MME grundet maveproblemerne og ...

Annonce

... derudover har jeg forsøgt med varme bade, massage på maven, cykel med benene og andre øvelser for luft i maven, jeg har set vores børnefys lave med hende. Hun har ikke haft afførring i 2,5 dage nu og inden da gik der også to dage inden hun lavede. Afføringen er til gengæld tynd og “vælter” ud af hende når den endelig kommer.

Har du et godt råd eller to til hvad vi kan gøre? Flere familiemedlemmer foreslår laktolose, men inden jeg går så langt vil jeg have fat på min læge. Det er bare hårdt at se hende have ondt og hendes søvn er afbrudt fordi hun vågner af luften der skal ud.

Hilsen herfra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Moderkagebiopsi, moderkageprøve

En moderkagebiopsi kaldes også for Chorion Villus Samling eller CVS. Moderkageprøven laves for at undersøge for kromosomsygdomme og visse arvelige sygdomme hos fosteret.

Moderkageprøve laves, når du er mellem 11. og 16. graviditetsuge. Prøven laves normalt ved, at der stikkes en tynd kanyle ind gennem maveskindet. Det føles ofte som at få taget en blodprøve, men kanylen bevæges ofte lidt frem og tilbage, fordi man derved kan få taget en lille bid af moderkagen ud. Man scanner før...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg har længe fulgt med i din brevkasse og har selv fået hjælp til mange "problemer" fra dine svar til andre! Du har været en stor hjælp uden du har vidst det ...!

Bedste hilsner
Sanne mor til dreng på 8 måneder