Brev:
Mavekneb hos baby
13. november 2022
Alder:
1 mdr.
Mavekneb hos baby
Hej Helen
Tusind tak for dine forrige svar på mine mange spørgsmål. Nu søger jeg dit råd igen, da vi har en ulykkelig lille pige herhjemme med mavekneb. Og med mavekneb mener jeg, at hun tydeligt at ondt i maven, hun presser og trykker uden held, og græder når hun prutter. Det sker er par gange i løbet af døgnet. Hun har en del luft i maven og det lugter ret grimt når det endelig kommer ud.
Hun bliver ammet og eftermadet med MME efter cirka hvert andet måltid, hvis hun er sulten. Hun får 6-7 måltider om dagen.
Vi er lige skiftet til syrnet MME grundet maveproblemerne og derudover har jeg forsøgt med varme bade, massage på maven, cykel med benene og andre øvelser for luft i maven, jeg har set vores børnefys lave med hende. Hun har ikke haft afførring i 2,5 dage nu og inden da gik der også to dage inden hun lavede. Afføringen er til gengæld tynd og “vælter” ud af hende når den endelig kommer.
Har du et godt råd eller to til hvad vi kan gøre? Flere familiemedlemmer foreslår laktolose, men inden jeg går så langt vil jeg have fat på min læge. Det er bare hårdt at se hende have ondt og hendes søvn er afbrudt fordi hun vågner af luften der skal ud.
Hilsen herfra