Karsprængninger på kinder

12. april 2020

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Karsprængninger på kinder

Hej Helen.

Skriver til dig da jeg har et spørgsmål angående min 4,5 måned gamle datter.

Hun har nogle små karsprængninger på kinderne. Vil høre om det er normalt, og om de går væk igen?

Synes også tit hendes kinder er kolde, selvom hun ellers er dejlig varm? Hun har vidst haft karsprængningerne mere eller mindre fra hun var nyfødt.

Hun har generelt også en meget sart hud, og meget tør. Smører hende dagligt med A-derma exoma control cream, men det skal gøres hver dag, da ...

Annonce

... den meget hurtigt bliver tør igen. Hun bliver også hurtigt meget “spættet” at se på, ofte også selvom hun ikke er kold.

En lille ekstra ting er angående arp. Hun har tendens til arp, og Jeg ordner der for det meste hver dag, da jeg synes der er noget hver dag. Putter baby olie i håret, lader det sidde et par timer og reder så med en tættekam. Men hun har tit også nogle små røde knopper i hovedbunden. Er det mon pga af arpen, eller hvad tænker du det kan være?

Bedste hilsner fra mig

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Tommelfinger - sutte på

Allerede mens barnet ligger i mors mave under graviditeten, øver det sig i at sutte på finger. Derfor ser man ofte, at nyfødte og småbørn ligger og sutter på deres fingre - det har de også gjort inde i maven.

At sutte på tommelfinger har akkurat samme beroligende effekt som al anden sutten hos spædbørn. Suttebehovet er naturligt og må ikke undertrykkes, da det giver barnet en form for tryghed. Det er dog stadig vigtigt, at barnet får den tryghed og opmærksomhed, som det har...

Læs mere i Babylex

Udvikling - børn

Børns motoriske udvikling er forskellig, men du kan bruge følgende rettesnor:

1 mdr.: Barnet prøver at løfte hovedet fra underlaget, når det ligger på maven

2-3 mdr.: Støtter på underarmene og løfter hoved og bryst fra underlaget.

4 mdr.: Kan selv holde hovedet i siddende stilling. Begynder at trille rundt fra mave til ryg. Rækker ud efter ting.

5 mdr.: Hvis barnet får hjælp til at sidde op, vil det sidde med rank ryg og hovedet i fin...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit svar ang. vores datter. Jeg tror virkelig, at du ramte plet med dit svar!

Mor til sensitiv pige på 4 måneder