Hvor meget sol må et barn få?

23. marts 2020

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Hvor meget sol må et barn få?

Hej Helen

Jeg kan ikke logisk forstå, at det kan være sundt for et barn at få nul sol, og så få sit d-vitamin behov dækket af kosttilskud. Er det virkelig NUL sol også med den alder og årstid vi har nu (1 år i marts)? og hvad med til sommer hvor han så er næsten 1½ år?

Kan man ikke finde en bedre balance?

Henover vinteren nov-februar, hvor solen har været mild, har jeg bevidst forsøgt at få ham ud og gå en tur og få ...

Annonce

... kortvarig mild vintersol i ansigtet, fordi sommerens sol jo nemt bliver for stærk, så det bliver nemt sådan, at han får mere sol om vinteren og nærmest nul om sommeren.

Hans legeområde ligger lige op af to lavenergi-glasdøre ud mod en sydvendt have, med en markise, således at han får rimeligt med dagslys uden at blive kogt. Markisen tager den skarpe sol og sørger for et behageligt klima indendøre.

Med venlig hilsen
Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Snore i børnetøj

Der kan være snore i dit barns tøj - snore kan sidde i hætter og kraver, i handsker osv. og det kan være farligt. Lange snore bør undgås, de kan hænge fast i rutschebanen og klatrestativet på legepladsen, - og i værste fald kan børn blive kvalt ved det.

Se derfor dit barns tøj igennem og er der snore, så kan det være en god idé at afkorte snoren mest muligt. Det vil også være en god idé ikke at binde knuder eller sætte andet på snoren, som kan sætte sig fast i legeredskaber,...

Læs mere i Babylex

Søskende

Det er helt normalt at der kan opstå jalousi, når der pludselig kommer en lille ny, som kræver at få noget af den opmærksomhed, der tidligere var forbeholdt storesøster eller storebror. Her er lidt råd til hvordan du kan imødegå nogle af de problemer der kan opstå:

- Husk at give den store opmærksomhed. Vær opmærksom på at den store har savnet dig imens du har været indlagt med den lille ny. Gør familien opmærksom på at de gerne må komme med gaver til den lille, men det er næsten...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Helen har altid et godt råd og det som overrasker mig mest er faktisk hvor go' hun er til at sætte sig ind i min verden og hvordan hun hurtigt fornemmer hvordan hun skal takle mig som person.

Camilla Martin