Fladt baghoved hos 5årig

18. februar 2020

Kategori:
Alder:
5 år

Fladt baghoved hos 5årig

Hej Helen,

Min datter på snart 5 år har et meget fladt baghoved og har af den grund en meget fremtræden pande. Jeg er meget ked af dette, jeg føler en stor skyldfølelse over, at det ikke lykkedes at undgå dette - nogle tanker og bekymringer der fylder så meget, at jeg har brug for at finde en at tale med det om/finde en accept af at jeg desværre ikke kan ændre på det. Det er jo nok en psykolog som jeg skal tale med.

Samtidig er jeg bekymret, idet at jeg har læst på internettet, at et fladt baghoved kan give ...

Annonce

... fysiske gener, bl.a. Hovedpine, spændinger, koncentrationsbesvær og indlæringsvanskeligheder i forbindelse med indskoling. Ved du om det er rigtigt? Kan jeg evt. henvende mig til en neurolog og spørge?

Det sidste er min store frygt for at det vil skabe anledning til at min datter kan risikere at blive drillet pga. Det kosmetiske ved det. Har du nogle gode råd til, hvordan vi som forældre ville kunne tackle dette?

Grunden til at min datter ikke lå mere på maven skyldtes uvidenhed.

Med venlig hilsen
En skyldfyldt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

28. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Udfordringer med opdragelse af 4 årig

Hej Helen Mit spørgsmål drejer sig om opdragelse - både generelt og...

20. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Ikke så robust 4,5 årig

Kære Helen. Vi er forældre til en søn på 4,5 og en datter på 2 år. Vores...

11. september 2023 | Renlighed | 5 år, 3 mdr.

Toiletproblemer

Hej, Jeg har tidligere skrevet omkring vores datters "lave stort" problem på...

14. august 2023 | Sovevaner | 4 år, 4 mdr.

Hvordan putter jeg to børn alene?

Hej Helen Jeg skriver for at høre om du har et godt råd. Vi har en dreng...

Annonce

Viden om børn:

Sove inde

Når barnet sover inde, så er det sikreste at sove i egen seng, men i samme rum som forældrene - i hvert fald, når der er tale om et spædbarn. Det nedsætter risikoen for vuggedød.

Vælger du at sove sammen med dit barn, skal dit barn have ligeså meget plads, som hvis det sov i egen seng. Det skal have sin egen dyne og skal sove på en fast madras uden løse lagner, tæpper eller lignende.

Temperaturen skal være mellem 18-20 grader og barnet skal iklædes tøj, der passer...

Læs mere i Babylex

Orlov

Som børnefamilie i Danmark, har I særlige rettigheder i forhold til at få orlov.

I har f.eks. begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder