Brev:
Fladt baghoved hos 5årig
18. februar 2020
Alder:
5 år
Fladt baghoved hos 5årig
Hej Helen,
Min datter på snart 5 år har et meget fladt baghoved og har af den grund en meget fremtræden pande. Jeg er meget ked af dette, jeg føler en stor skyldfølelse over, at det ikke lykkedes at undgå dette - nogle tanker og bekymringer der fylder så meget, at jeg har brug for at finde en at tale med det om/finde en accept af at jeg desværre ikke kan ændre på det. Det er jo nok en psykolog som jeg skal tale med.
Samtidig er jeg bekymret, idet at jeg har læst på internettet, at et fladt baghoved kan give fysiske gener, bl.a. Hovedpine, spændinger, koncentrationsbesvær og indlæringsvanskeligheder i forbindelse med indskoling. Ved du om det er rigtigt? Kan jeg evt. henvende mig til en neurolog og spørge?
Det sidste er min store frygt for at det vil skabe anledning til at min datter kan risikere at blive drillet pga. Det kosmetiske ved det. Har du nogle gode råd til, hvordan vi som forældre ville kunne tackle dette?
Grunden til at min datter ikke lå mere på maven skyldtes uvidenhed.
Med venlig hilsen
En skyldfyldt mor