Brev:
Blødning ved tandfrembrud
10. december 2018
Alder:
2 år, 2 mdr.
Blødning ved tandfrembrud
Kaere Helen
Blot et kort spoergsmaal i denne omgang: Min datter paa knap 26 maaneder er ved at faa sin anden kindtand, den oppe i venstre kind. Man kan se, at den er ved at bryde igennem.
I gaar aftes da hun spiste en jordnoed begyndte det at bloede, ikke meget, men har ikke tidligere oplevet at tandfrembrud gav anledning til bloedning. I morges fik hun cornflakes til morgenmad (havregryn havde nok vaeret bedre, det faar hun som oftest), og her begyndte det igen at bloede lidt.
Jeg taenker umiddelbart at det maaske ikke er saa maerkeligt, men vil dog gerne hoere dig af, om det er forventeligt at det kan begynde at bloede, og om man i saa fald skal tage forholdregler for at undgaa infection? Eller er det unormalt, og boer vi faa noget tjekket? Hun var hos tandlaegen i sept, som sagde at alt saa fint ud.
Paa forhaand mange tak!
Hilsener
Anne