Brev:
Barsel og tid med den store
25. august 2018
Alder:
4 år, 1 mdr.
Barsel og tid med den store
Hej Helen
Jeg har fire arbejdsdage, inden jeg går på barsel. Jeg har termin 25. oktober 2018.
Jeg vil gerne kunne tilbyde storesøster C noget tid hjemme, men jeg er i tvivl, om det vil give mere besvær end gavn.
Hun vil allerhelst gå hjemme ved mor og far hver dag, hvis det kan lade sig gøre. Far afleverer på vej på arbejde, og det er regelmæssigt med skrig og skrål på vej ud af døren og så et par dage om ugen, hvor hun bare ser sur ud. Det er nemmest, hvis det er fredag eller de skal til fødselsdag eller lignende i børnehaven.
Hun er i børnehave fra ca. 08.00 - ca. 16.00. Børnehaven siger hun trives der, og hun ser også sådan ud, når jeg henter hende. Og hun fortæller gerne, om det de laver.
Hvis hun en gang imellem bliver hentet tidligt 14.00-14.30, prøver hun altid på at finde en undskyldning for, hvorfor hun også skal det dagen efter.
Jeg er ikke mere besværet af min graviditet end, at hun vil kunne være hjemme en dag om ugen, når jeg går på barsel. Vil hun kunne forstå, at det kan ændre sig senere graviditeten, eller når lillebror kommer?
C var selv en baby, der skreg meget de første seks måneder, hvor jeg en del af tiden gik med ørepropper. Sove var hun heller ikke specielt interesseret i. Hvis lillebror bliver ligesådan, kan jeg ikke se, at det er muligt, at hun er hjemme.
Hvad er bedst til hjemmedag for storesøster en fast dag hver uge eller hver anden uge eller uden mønster? Jeg ser for mig, at hun bliver endnu mere umulig at få afsted de øvrige dage. Hun er en meget bestemt pige. Jeg tænker, at hun skal være i børnehaven fra 08.00 - 15.00, når jeg er på barsel. Far afleverer forsat, når han tager på arbejde.
Hvordan får vi alle mest mulig ud af min tid på barsel både før og efter lillebror kommer?
Med venlig hilsen
A