Brev:
Aloe vera og børn
25. juni 2018
Alder:
7 mdr.
Aloe vera og børn
Kære Helen.
Min søn på 7 ½ måned, har meget tørre kinder.
Har været hos lægen et par gange med det - hun siger hver gang smør, smør, smør.
Vi har smurt med 5 forskellige cremer fra apoteket, 2 salver fra helsekosten og har også forsøgt med kokosolie. Intet virker.
Jeg har lidt uforsigtigt i desperation forsøgt at smøre med ren aloe vera gel. Har kun smurt en enkelt gang - i to omgange. Begge gange er rødmen forsvundet helt - og været væk i 3 døgn for at vende tilbage igen.
Er det ok at smøre med Aloe Vera gel f.eks. en gang ugentligt? Eller er binyrebarkcreme (som jeg virkelig ikke bryder mig om) virkelig bedre? Binyrebarkcremen er lige så effektiv - og ud over aloevera det eneste, der hjælper, så tørheden forsvinder helt.
I vinters var vi en uge på Tenerife - her forsvandt det i øvrigt fuldstændigt, for at vende tilbage, da vi kom hjem igen.
Hilsen