Svar: Aloe vera og børn
25. juni 2018
Alder:
7 mdr.
Hej med dig
Tak for dit brev :)
Det lyder som om, at du efterhånden har forsøgt en del - og det der virker bedst hos jer er Aloe Vera og Binyrebarkhormon... og jeg kan godt forstå, at du helst ikke vil bruge creme med binyrebarkhormon dagligt. Det er et godt produkt, men det vil være godt at bruge det som behandling og ikke til dagligt brug...
Jeg har forsøgt at finde lidt om brug af Aloe Vera, og Astma-Allergi Danmark skriver blandt andet:
"Astma-Allergi Danmark har deklareret visse bleer med aloe vera pga. af aloe veraens dokumenterede gode virkning mod irritation og rødme. Det kan lade sig gøre fordi den anvendte aloe vera er oprenset for de allergifremkaldende stoffer kaldet antraquiner, som findes helt naturligt i aloe vera".
De skriver blandt andet også: "Naturlige og økologiske ingredienser er mange forskellige ting. Fx har det en afgørende betydning, om et produkt indeholder Aloe vera eller oprenset Aloe vera. Hvor den første ofte er relativt allergifremkaldende og findes i mange naturlige og økologiske produkter, er den sidste ofte sværere at finde i skønhedsprodukter, men er rent faktisk den, der giver den mindste risiko for allergi."
Som jeg læser dette, så skriver de altså, at Aloe Vera har dokumenteret virkning - og det kan, som du oplever, have effekt på irritation og rødme. MEN at man skal være opmærksom på at anvende Aloe Vera, der er oprenset, ellers kan Aloe Vera være allergifremkaldende...
Jeg tænker, at du skal prøve med en svanemærket creme eller en creme, som indeholder Astma-Allergi Danmarks blåkrans - og som indeholder Aloe Vera.
Avivir er et dansk produceret mærke, som er svanemærket. De laver både Avivir Aloe Vera Creme og Aloe Vera Gel, der er svanemærket. Måske er det den, som du allerede bruger... Deres produkter indeholder ikke parabener, parfume, farvestoffer og mineralolie - og jeg tænker, at det må være sikkert at bruge :)
Håber du kan bruge dette videre :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske