Svar: Aloe vera og børn

25. juni 2018

Kategori:
Alder:
7 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Diverse.

Hej med dig

Tak for dit brev :)

Det lyder som om, at du efterhånden har forsøgt en del - og det der virker bedst hos jer er Aloe Vera og Binyrebarkhormon... og jeg kan godt forstå, at du helst ikke vil bruge creme med binyrebarkhormon dagligt. Det er et godt produkt, men det vil være godt at bruge det som behandling og ikke til dagligt brug...

Jeg har forsøgt at finde lidt om brug af Aloe Vera, og Astma-Allergi Danmark skriver blandt andet:

"Astma-Allergi Danmark har deklareret visse bleer med aloe vera pga. af aloe veraens dokumenterede gode virkning mod irritation og rødme. Det kan lade sig gøre fordi den anvendte aloe vera er oprenset for de allergifremkaldende stoffer kaldet antraquiner, som findes helt naturligt i aloe vera".

De skriver blandt andet også: "Naturlige og økologiske ingredienser er mange forskellige ting. Fx har det en afgørende betydning, om et produkt indeholder Aloe vera eller oprenset Aloe vera. Hvor den første ofte er ...

Annonce

... relativt allergifremkaldende og findes i mange naturlige og økologiske produkter, er den sidste ofte sværere at finde i skønhedsprodukter, men er rent faktisk den, der giver den mindste risiko for allergi."

Som jeg læser dette, så skriver de altså, at Aloe Vera har dokumenteret virkning - og det kan, som du oplever, have effekt på irritation og rødme. MEN at man skal være opmærksom på at anvende Aloe Vera, der er oprenset, ellers kan Aloe Vera være allergifremkaldende...

Helens bog om børn og opdragelse
LÆS OGSÅ: "Helens bog om børn og opdragelse" - tydelige voksne giver trygge børn

Jeg tænker, at du skal prøve med en svanemærket creme eller en creme, som indeholder Astma-Allergi Danmarks blåkrans - og som indeholder Aloe Vera.

Avivir er et dansk produceret mærke, som er svanemærket. De laver både Avivir Aloe Vera Creme og Aloe Vera Gel, der er svanemærket. Måske er det den, som du allerede bruger... Deres produkter indeholder ikke parabener, parfume, farvestoffer og mineralolie - og jeg tænker, at det må være sikkert at bruge :)

Håber du kan bruge dette videre :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om diverse:

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

4. januar 2024 | Diverse | 5 mdr.

Menstruation efter fødslen - 5 mdr.

Kære Helen. Jeg fødte en dreng den 15. juli 2023. Jeg ammer ham, men han får...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

28. december 2023 | Diverse | 5 mdr.

Fladt baghoved - 5 måneder

Hej Helen Vores søn har haft nogle spændinger i den ene side af halsen, som...

Annonce

Viden om børn:

Legetøj til baby og børn

Barnet har bedst af det nære samspil, der er mellem barnet og forældrene. Men i takt med at barnet bliver større og begynder at forholde sig lidt mere til verden omkring sig, vil det være godt, at der er legetøj, som barnet kan kigge på og undersøge.

Når barnet begynder at gribe, skal legetøjet passe til barnets lille hånd, og det er vigtigt, at legetøjet også egner sig til at komme i munden. Tingene skal være solide og uden skarpe kanter og spidser. Brug så vidt muligt legetøj,...

Læs mere i Babylex

Udstyr til nyfødt - tjekliste

Når du er gravid og første gang besøger en babyudstyrsforretning, så kan du blive helt svimmel over alt det udstyr du kan købe. Tænk fremad når du skal vælge - meget babyudstyr er dyrt og bruges kun i kort tid. Derfor kan visse ting med fordel købes brugt, eller måske kan I låne eller arve. Det kan godt betale sig.

En tjekliste over babyudstyr, som kan være godt have have klar før fødslen:

- Autostol - nødvendigt, hvis I skal fragte baby i bil fra sygehuset og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så lykkedes det! Efter så mange måneder, er Johan faldet i søvn i sin barnevogn, op til flere gange.

Jeg har idag vækket ham en halv time før han plejer at vågne, og nu har han sovet 45 min. formiddag (barnevogn), og ligger nu pt. og sover middagslur (indtil nu en time). Så jeg kan slet ikke få armene ned:)

Vi ser om vi kan hoppe på togene i tide, tak for hjælpen:)

Venlig hilsen
Kathrine, mor til Johan på 6 måneder