Have to børn hjemme på barsel

11. maj 2018

Kategori:
Alder:
3 år

Have to børn hjemme på barsel

Kære Helen,

Tak for dit svar angående vores store pige og flytning. Det gav helt sikkert mere ro i maven og det var dejligt, med dit syn på det hele.

I forbindelse med hele denne flytning og skift af institution kommer storesøster på 3 år til at skulle være hjemme i juni måned sammen med mig og lillebror som til den til er 5 uger. Min mand og jeg er meget i tvivl omkring, hvordan dette skal forløbe og også, om det overhovedet er muligt at gøre, uden at tilsidesætte den ene eller den andens behov.

Min primære bekymring er, at lillebror endnu ikke (helt naturligt) er meget for at sove væk fra mor i dagtimerne. Ligeledes tænker jeg, at han til den tid fortsat er så lille, at hans primære behov i forhold til stimulering er god tid til at kigge i øjnene, blive ...

Annonce

... båret rundt og blive talt med. I modsætning til dette står jo så, at vores store pige også skal stimuleres og have nogle dejlige dage - og hendes behov er jo (som 3 årig) radikalt anderledes.

Jeg er meget bekymret for, at hun vil komme til at føle sig overset/tilsidesat fordi lillebror naturligt har nogle andre behov og samtidig er jeg bekymret for, at lillebror vil komme til at mangle kontakt, i forsøget på at aktivere vores store pige.

Vi kunne derfor godt tænke os at høre dig, hvad du tænker om en situation, hvor mor skal have så lille en lillebror og en 3 årig storesøster hjemme en måned samtidig. Er det overhovedet en god ide og er det muligt at kombinere det, så begge børn får opfyldt deres behov eller skal vi finde en anden løsning?

Mange hilsner
En mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

Sut

Før i tiden var det almindeligt, at børn fik en sut med det samme, når de blev født. I dag mener man, at det er hensigtsmæssigt at man venter med at give barnet en sut, til amningen er etableret.
Hvis barnet får en sut for hurtigt, så kan det gå ud over barnets lyst til at die ved brystet. Dertil kommer at sutteteknikken er forskellig alt efter om barnet dier på brystet eller sutter på en sut.

Du kan møde mange forskellige holdninger til det at bruge sut og det er vigtigt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor