Brev:
Have to børn hjemme på barsel
11. maj 2018
Alder:
3 år
Have to børn hjemme på barsel
Kære Helen,
Tak for dit svar angående vores store pige og flytning. Det gav helt sikkert mere ro i maven og det var dejligt, med dit syn på det hele.
I forbindelse med hele denne flytning og skift af institution kommer storesøster på 3 år til at skulle være hjemme i juni måned sammen med mig og lillebror som til den til er 5 uger. Min mand og jeg er meget i tvivl omkring, hvordan dette skal forløbe og også, om det overhovedet er muligt at gøre, uden at tilsidesætte den ene eller den andens behov.
Min primære bekymring er, at lillebror endnu ikke (helt naturligt) er meget for at sove væk fra mor i dagtimerne. Ligeledes tænker jeg, at han til den tid fortsat er så lille, at hans primære behov i forhold til stimulering er god tid til at kigge i øjnene, blive båret rundt og blive talt med. I modsætning til dette står jo så, at vores store pige også skal stimuleres og have nogle dejlige dage - og hendes behov er jo (som 3 årig) radikalt anderledes.
Jeg er meget bekymret for, at hun vil komme til at føle sig overset/tilsidesat fordi lillebror naturligt har nogle andre behov og samtidig er jeg bekymret for, at lillebror vil komme til at mangle kontakt, i forsøget på at aktivere vores store pige.
Vi kunne derfor godt tænke os at høre dig, hvad du tænker om en situation, hvor mor skal have så lille en lillebror og en 3 årig storesøster hjemme en måned samtidig. Er det overhovedet en god ide og er det muligt at kombinere det, så begge børn får opfyldt deres behov eller skal vi finde en anden løsning?
Mange hilsner
En mor