Ammestop 12 mdr

23. juni 2019

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Ammestop 12 mdr

Kære Helen

Det går derud af med begge unger, det er så skønt. Lille Gustav er nu blevet et år, og jeg begynder at tænke på at et ammestop kan blive en del af sommerferien, da han ikke lader til at ville sige nej tak.. men hvordan?

Jeg har læst en del indlæg, men synes jo ikke helt at situationerne er som min:) Da begge vores unger står tidligt op spiser vi aftensmad kl. 17, Gustav får derefter tilbudt godnatgrød kl 18:15, og bliver ikke ammet til putning kl 18:30. Han vågner så kl 21:30 sharp og kræver mælk - og Guds nåde trøste den der forsøger andet!! I løbet af natten varierer det meget, nogle (få) gange sover han igennem til næste morgen, ellers ammer jeg ham gerne en til to gange, men meget kort! Så kl 4:30-05 er vi igen ude i en situation, hvor Gustav får det til at lyde som om at hele verden ramler, og han ...

Annonce

... små spiser/sover så lidt on and off derefter til kl 6-6:30.

Jeg frygter selvfølgelig lidt at jeg så skal stå op der kl 4:30-05, hvis jeg ikke kan lulle ham med brystet.

Jeg har købt en blød dukke, som han elsker højt og som følger med ham over alt, da jeg læste at den kunne være en del af en strategi. Han leger dog meget med den og putter ikke rigtig med den når han sover, så ved ikke hvor meget det vil hjælpe at stikke ham den i stedet.

Du skriver til flere at de skal afkorte deres amninger, er det ved at tage ham fra? Det protesterer han også højlydt ved og jeg må lægge ham til igen. Jeg kan jo selvfølgelig ikke rumme når han bliver trøsterig ulykkelig, og ønsker så vidt mulig en proces hvor hans lille følelsesliv også kan nå at følge med.

Håber at du har nogle gode tanker til en løsning:)

Kærlig hilsen
M

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Lattergas ved fødsel

Lattergas er en blanding af ilt og kvælstofilte, som man indånder gennem en maske.

Lattergas bruges som smertestillende og er et tilbud til kvinder, der er i fødsel. Jordmoderen vejleder kvinden i, hvordan masken bruges - lattergas virker bedst, hvis du trækker vejret i masken, når du mærker, at der er en ve på vej, og så lægger masken fra dig igen, når veen klinger af.

Lattergas virker på den måde, at kvinden mærker smerten, men ikke lader sig gå på af den, og den...

Læs mere i Babylex

Massage - baby

Mange babyer nyder at få massage eller berøring af ryg, mave, ansigt, fingre, tær. De rolige og rytmiske bevægelser giver barnet en følelse af at være elsket og fylder barnet med velvære. Der findes flere bøger om emnet, hvis du ønsker at sætte dig ind i en bestemt teknik, kan det anbefales at låne eller købe en af disse.

Hvis dit barn har svært ved at komme af med afføring eller luft, så kan det også være en god ide at massere lidt på barnets mave. Dette gøres ved stille og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Helen har på alle mulige måder været en super støtte for mig i de første fire måneder med min søn Lucas.

Camilla Martin