Skriger ved brystet - 2 mdr.

20. maj 2019

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Skriger ved brystet - 2 mdr.

Hej igen Helen,

Tusind tak for dit lange gode svar på mit forrige brev. Jeg har nu endnu en ting, jeg gerne vil vende med dig.

Min datter har i nogen tid skreget, når hun har ligget ved mit bryst, og jeg synes, det bliver værre og værre. Hun kaster rundt med hovedet og kan ikke finde min brystvorte, fordi hun er "oppe og køre" - det ligner, hun er i smerte. Det sker ikke om natten, men ellers kan det være både om dagen og aftenen, og umiddelbart synes jeg ikke, det har at gøre med for mange indtryk. Prøver at skærme hende, nusse hende, synge beroligende for hende, mens jeg ammer, men det virker umiddelbart ikke.

Som jeg skrev i forrige brev, tager hun godt på i vægt (fødselsvægt ca. 4 kg og vejer nu som 8 uger gammel 6 kg), så man skulle ikke tænke, at der ikke er mælk nok, men tanken strejfer mig jo så alligevel, da der er et eller ...

Annonce

... andet, der gør hende utilfreds.... Du skrev tidligere, at jeg skulle sikre mig, at hun også fik den fede mælk for at få ro i maven, så jeg lader hende ligge længe ved samme bryst for at sikre dette - hvornår ved jeg, at brystet er tømt, og at hun så skal spise videre af det andet bryst? Ikke at hun først begynder at skrige efter noget tid, for hun kan skrige helt fra starten af måltidet.

Du spurgte i forrige brev, om hun brugte sut, og det gør hun - og hun elsker den! Den er flad og altså ikke formet som en brystvorte. Desuden får hun jo dagligt 1/2 brev movicol opløst i 30 ml modermælk, og det får hun på flaske. Kan det forvirre hende, at hun både sutter på brystvorte, sut og sutteflaske?

Hun skriger mindre og mindre generelt i løbet af en dag, men mere og mere ved brystet:-(

Jeg håber, du kan hjælpe os!

De bedste hilsner,
Sofia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Taktilsansen

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Taktilsansen kaldes også berørings- og følesansen. Den er vigtig for barnets kropsbevidsthed, og den gør, at vi kan mærke varme, kulde, smerte, tryk mm. Børn som har problemer med deres taktile sans, vil ofte ikke bryde...

Læs mere i Babylex

Bleudslæt

Bleudslæt ses som rødme på numsen. Det kan være små røde pletter, men det kan også være store røde skjolder på huden. Der kan gå hul og komme sår, hvis det er rigtig slemt.

Bleudslæt opstår ofte, hvis barnet har haft en ble på for længe, der har været for våd af tis eller afføring. Det er syren i urin og afføring, der så ødelægge barnets hud. Børn kan også blive røde i numsen i forbindelse med diarré, hvor man måske ikke når at opdage at barnet har noget i bleen og derfor ikke...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen..

Jeg er så glad for du ikke er længere end et tryk på powerknappen væk... tak for din brevkasse!!

Jeg har virkelig brug for dine råd og viden.

Hilsen
Thilde, mor til Louie 7 måneder