Brev:
Skriger ved brystet - 2 mdr.
20. maj 2019
Alder:
2 mdr.
Skriger ved brystet - 2 mdr.
Hej igen Helen,
Tusind tak for dit lange gode svar på mit forrige brev. Jeg har nu endnu en ting, jeg gerne vil vende med dig.
Min datter har i nogen tid skreget, når hun har ligget ved mit bryst, og jeg synes, det bliver værre og værre. Hun kaster rundt med hovedet og kan ikke finde min brystvorte, fordi hun er "oppe og køre" - det ligner, hun er i smerte. Det sker ikke om natten, men ellers kan det være både om dagen og aftenen, og umiddelbart synes jeg ikke, det har at gøre med for mange indtryk. Prøver at skærme hende, nusse hende, synge beroligende for hende, mens jeg ammer, men det virker umiddelbart ikke.
Som jeg skrev i forrige brev, tager hun godt på i vægt (fødselsvægt ca. 4 kg og vejer nu som 8 uger gammel 6 kg), så man skulle ikke tænke, at der ikke er mælk nok, men tanken strejfer mig jo så alligevel, da der er et eller andet, der gør hende utilfreds.... Du skrev tidligere, at jeg skulle sikre mig, at hun også fik den fede mælk for at få ro i maven, så jeg lader hende ligge længe ved samme bryst for at sikre dette - hvornår ved jeg, at brystet er tømt, og at hun så skal spise videre af det andet bryst? Ikke at hun først begynder at skrige efter noget tid, for hun kan skrige helt fra starten af måltidet.
Du spurgte i forrige brev, om hun brugte sut, og det gør hun - og hun elsker den! Den er flad og altså ikke formet som en brystvorte. Desuden får hun jo dagligt 1/2 brev movicol opløst i 30 ml modermælk, og det får hun på flaske. Kan det forvirre hende, at hun både sutter på brystvorte, sut og sutteflaske?
Hun skriger mindre og mindre generelt i løbet af en dag, men mere og mere ved brystet:-(
Jeg håber, du kan hjælpe os!
De bedste hilsner,
Sofia