Brev:
Projekt stop natamning
16. februar 2019
Alder:
14 mdr.
Projekt stop natamning
Hej Helen,
Jeg skriver fordi vi for 1,5 uge gik i gang med projekt ‘stop natamning’. Lille T på 14 måneder bliver derfor kun ammet til aften og om morgenen (morgenen er ved at fase ud).
Vi gør det på den på måde, at jeg sover på gæsteværelse og at far har taget alle nætter de sidste 10 dage. Han er ved rigtig godt mod, men jeg havde desværre regnet med at vi kunne se en forbedring nu.
Den første nat var hæslig, men det gik. Dernæst var der lige nogle gode dage, hvor hun hurtigere og hurtigere accepterede ham. Men nu er vi ligesom der, hvor hun stadig vågner 2 gange om natten og bruger 30 min på at græde helt uhæmmet efter bryst. Far har en vandflaske og et utal er sutter. Hvorfor er der ikke en markant forbedring nu? Jeg tænker, at jeg snart skal tilbage til soveværelset, men jeg vil ikke ødelægge det vi har gang i.
Som du kan læse fra vores tidligere breve, så er T lidt svær, og har altid været det - så jeg havde heller ikke forventet hun havde givet sig på 3 dage. MEEEN.
Far er gudskelov ved godt mod, men synes det er svært at se en udvikling.
Mine spørgsmål til dig er:
1) Er vi på rette spor her? Skal vi bare fortsætte?
2) Hvad kan vi gøre anderledes? Bør vi droppe aftenamning også ?
Det skal lige siges, at hun får natgrød Inden sengetid, så hun burde ikke være sulten
På forhånd tak for svar,
Hilsen en mor, der er træt at at alle kampe er hårde :/