Projekt stop natamning

16. februar 2019

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Projekt stop natamning

Hej Helen,

Jeg skriver fordi vi for 1,5 uge gik i gang med projekt ‘stop natamning’. Lille T på 14 måneder bliver derfor kun ammet til aften og om morgenen (morgenen er ved at fase ud).

Vi gør det på den på måde, at jeg sover på gæsteværelse og at far har taget alle nætter de sidste 10 dage. Han er ved rigtig godt mod, men jeg havde desværre regnet med at vi kunne se en forbedring nu.

Den første nat var hæslig, men det gik. Dernæst var der lige nogle gode dage, hvor hun hurtigere og hurtigere accepterede ham. Men nu er vi ligesom der, hvor hun stadig vågner 2 gange om natten og bruger 30 min på at græde helt uhæmmet efter bryst. Far har en vandflaske og et utal er sutter. Hvorfor er ...

Annonce

... der ikke en markant forbedring nu? Jeg tænker, at jeg snart skal tilbage til soveværelset, men jeg vil ikke ødelægge det vi har gang i.

Som du kan læse fra vores tidligere breve, så er T lidt svær, og har altid været det - så jeg havde heller ikke forventet hun havde givet sig på 3 dage. MEEEN.

Far er gudskelov ved godt mod, men synes det er svært at se en udvikling.

Mine spørgsmål til dig er:

1) Er vi på rette spor her? Skal vi bare fortsætte?
2) Hvad kan vi gøre anderledes? Bør vi droppe aftenamning også ?

Det skal lige siges, at hun får natgrød Inden sengetid, så hun burde ikke være sulten

På forhånd tak for svar,

Hilsen en mor, der er træt at at alle kampe er hårde :/

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

Annonce

Viden om børn:

Appetit

Børns appetit varierer meget. Nogle gange spiser barnet meget i løbet af en dag og andre gange betydeligt mindre.

Det er helt i orden, så længe barnet trives, er aktivt og hverken bliver for tyk eller tynd. Og som udgangspunkt må du tro på at dit barn har en naturlig evne til at spise, når de tilbydes mad og til at sige fra, hvis det ikke har behov for mere.

Når man ammer ved man aldrig hvor meget barnet egentlig får og her må man tro på at hvis der kommer noget ud...

Læs mere i Babylex

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit svar ang. vores datter. Jeg tror virkelig, at du ramte plet med dit svar!

Mor til sensitiv pige på 4 måneder