Kraftig nedløbsrefleks og overproduktion

26. november 2018

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Kraftig nedløbsrefleks og overproduktion

Kære Helen

Jeg er mor til en skøn pige på knap 13 uger. Hun er født GA 40+8, følger sine kurver og trives i øvrigt.

Vores store problem er amningen, som startede ud vældig godt. Jeg har dog on/off haft problemer med kraftig nedløbsrefleks og stor produktion, men nu er det som om det ikke rigtig vil justere sig.

Det er især venstre side, som driller. og nogle gange højre Min datter bliver meget ked af det, når hun lægges til på den side, tager fat og slipper hurtigt igen og nægter til sidst at tage brystet. Hun er ofte ved at kløjes i mælken. Når hun slipper sprøjter og drypper det fra brystvorten, hvilket resulterer i at både hun, jeg og stofbleen er gennemblødt efterfølgende.

Jeg har forsøgt at trække tiden mellem amningerne fra venstre side, hvilket resulterer i at brystet bliver meget spændt, og at det derfor kan være endnu sværere at få hende til at tage det. Derudover er jeg også bange for at skabe samme problem på højre side, da jeg så ammer oftere derfra.

Jeg har ...

Annonce

... forsøgt mig med tilbagelænet ammestilling og tvillingestillingen, hvilket jeg indimellem har haft held med, men det er ikke en sikker vinder.

De sidste par dage, har jeg nogle gange måttet sætte mig i soveværelset og trække gardinerne ned for at få det til at lykkes. Ellers hjælper det nogle gange hvis hun falder i søvn ved højre og flyttes til venstre. Eller hvis jeg får hende til at falde i søvn først og herefter lægger hende til - sidstnævnte er dog ikke specielt nem at opnå.

Om natten har jeg ingen problemer med at amme hende. Der tager hun brystet uden problemer og spiser rub og stub uden at spilde.

Hun er gennemtjekket ved kiropraktor, og jeg mistænker ikke umiddelbart, at der er problemer med hendes tungebånd.

Jeg vil være meget ked af at skulle opgive at amme hende, så jeg er snart parat til at gøre hvad som helst for at få det til at lykkes.

Jeg håber, at du har et godt råd, der kan hjælpe med at få produktionen ned og lidt mindre hastighed på.

Venlig hilsen

Christine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

Annonce

Viden om børn:

Ruskevold

Nogle gange sker det, at man i overskrifter kan læse om børn, der er blevet rusket af deres forældre. Men lige meget, hvor meget eller hvor længe et barn græder eller skriger, så må man aldrig slå eller ruske sit barn.

Et spædbarn der ruskes kan få blødninger i hjernen, som kan medføre hjerneskade eller død.

Kommer du i en situation, hvor du kan mærke at du ikke kan klare barnets gråd og hvor du kan risikere at gøre dit barn ondt, så læg barnet i seng, lift eller...

Læs mere i Babylex

Æbler og æblemos

Barnet kan fra 6 måneder spise al slagt frugt, frisk eller kogt. Frugten bør stadig moses, og æblemos vil ofte være et hit hos børn - især hvis det serveres, som topping på en grød. Rå æbler bør du dog være opmærksom på.

Børn under 3 år bør ikke få fødevarer, som er meget hårde eller som knækker let. En stor æblebåd kan knække og sætte sig fast i halsen, og af samme grund kan det ikke anbefales at give små børn et helt æble at gnave af. Du skal også være opmærksom på skrællen,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for dine mange professionelle og anvendelige svar. De har været os til rigtig stor gavn og hjulpet til at stå på egne ben.

Tak for denne brevkasse, som er fantastisk

Hilsen Theas mor og far