Brev:
Falder i søvn under amning
23. maj 2018
Alder:
0 mdr.
Falder i søvn under amning
Hej Helen,
Tak for dit svar, det er en kæmpe hjælp at få en andens tanker omkring amningen.
Jeg har nu prøvet at indføre de idéer du havde og i går gik det ikke så godt, men idag har det gået rigtig godt. Jeg synes dog stadig babys signaler er svære at læse - det tager jo tid at lære den lille ny at kende.
Du anbefalede at jeg forsøgte at holde ham lidt mere vågen mellem amningerne så han fik en lidt længere vågen periode og holdte ham aktiv under selve amningen.
I dag er det gået rigtig godt og han virker til at være glad for løsningen. Jeg er dog stadig lige i tvivl om et par ting.
I dag var han først vågen lidt over en time, så ammede han i ca. 45 min, sov derefter 3 timer (så dejligt!). Da han vågnede ammede han ca. 10 og faldt i søvn mens han spiste. Jeg havde egentlig en forventning om han nok var frisk til at være vågen lidt, men han ente med at sove i 45 min - 1 time mere.
Først var jeg lidt i tvivl om jeg burde vække ham, da han jo egentlig bare lige skulle have en lille tår også være vågen? Men da han ikke vågnede da jeg flyttede ham tænkte jeg han nok havde brug for lidt mere søvn.
Bør jeg vække ham? Eller skal han bare sove videre, han er jo stadig meget lille og han kan vel sagtens have brug for at sove lidt ekstra?
Med venlig hilsen
Kris