Toårig dreng og sproglig støtte

11. april 2024

Kategori:
Alder:
2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen,

Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående om min barns sprog, og om du kunne give mig nogle gode råd til, hvordan jeg kan træne med ham med sprog.

Jeg ved ikke hvordan jeg kan forklare det men jeg prøver. Jeg tænker når jeg snakker til ham at hvor han ligesom kan forstå mig lidt mere af hvad er det jeg siger til ham, og hvor der kan komme lidt mere ord hvor han kan sige nogle flere ord, - det er det jeg mener. der har jeg brug for rigtigt dine råd til, hvad jeg kan gøre for, at han kan udvirke sig i sin sprog?

Og forstår han det vi siger til ...

Annonce

... ham? Vi har lagt mærke til en ting, mig og min mand. Når vi siger noget til ham så forstår han det, men jeg tænker bare, at ligesom om det er fordi han ignorerer os, ellers han kigger bare den anden vej, men jeg kan godt se på ham at han lytter. Men jeg får bare ikke noget feedback, hvor han siger noget til mig. Det gør han nogle gange. Dagplejen har jeg snakket med og hun synes at han trives fint nok, men jeg vil bare stadigvæk gerne selv træne med ham nogle ting. Hvis du har nogle gode råd så tænker jeg at så han kan komme ligesom mere bedre i sin udvikling.

Med venlig hilsen
A

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Vigtigheden af tidlig synstest hos Børn: Memira er eksperter

Børn er gode til at kompensere for synsproblemer og kan ofte ikke selv fortælle, hvis noget er galt. Hos Memira er vores øjenlæger eksperter i børns syn og ved, hvor vigtigt et godt syn er for børn i børnehaven, skolen, under uddannelse og i livet generelt. Vi tilbyder kort ventetid på ...

Læs mere her

26. juli 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Søskendejalousi - 2 år, 5 mdr.

Hej Helen. Min datter på 2,5 år reagerer utrolig voldsomt på at have fået en...

10. juli 2024 | Udvikling | 2 år, 6 mdr.

Sensitiv - 2 år, 6 mdr.

Hej Helen. Har det seneste stykke tid gået med bekymring om, om der mon er...

18. juni 2024 | Sovevaner | 2 år, 4 mdr.

Hårpilleri

Kære Helen, Min mand og jeg er forældre til en fuldstændig fantastisk pige...

13. juni 2024 | Diverse | 2 år, 6 mdr.

Mistrivsel i vuggestue

Kære Helen. Min datter på 2 år og 6 måneder går i en vuggestue med cirka 25...

23. maj 2024 | Sovevaner | 2 år, 2 mdr.

Putte senere eller vække fra lur

Kære Helen Tusind tak for dit forrige svar angående night terror. Der var...

Annonce

Viden om børn:

Kravlegård - køb af kravlegård

Nogle familier lever fint uden en kravlegård, hvor andre familier har stor glæde af at anskaffe sig en sådan.

En kravlegård kan være praktisk, når du skal i bad, står og laver mad, måske er nødt til at gå i kælderen med vasketøj... Kravlegården giver dig mulighed for at lægge dit barn et trygt sted, hvis du ikke lige kan holde øje med barnet i nogle minutter.

I nogle familier virker kravlegården også som et trygt, genkendeligt og dejligt sted at finde ro. Hvis der...

Læs mere i Babylex

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger