Bleskift - 19 mdr.

16. marts 2023

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Bleskift - 19 mdr.

Hej Helen

Min ene dreng på 19 måneder bliver voldsomt sur når han skal have skiftet ble på puslebordet. Vi skifter kun ved puslebordet når han har lavet stort, og ellers stående med en bukseble. Både for at spare besværet og fordi hans tvilling enten står og leger med toilettet eller græder ulykkeligt på den anden side af døren.

Når man lægger min dreng op, starter han egentlig som oftest i godt humør, men vender sig hurtigt for at rejse sig og rode i skufferne lige over puslepladsen. Det er her balladen begynder. Jeg har prøvet holde ham nede, men han er simpelthen for stærk og vi ender med bæ over det hele. Jeg følger ...

Annonce

... ham derfor som regel, hvilket nok ikke er den bedste pædagogik, I know. Hans far holder ham fast, og det ender i voldsomme protester.

I vuggestuen var han “levende”, som de kalder det, i starten på puslepladsen. Men nu er der ingen problemer. Pædagogen ligger blot stofbleer under hans hoved - fordi hun troede han havde væske i ørene - og så er alt fint. Jeg har prøvet det samme, men uden held - samt fået tjekket hans ører ved lægen, og ingen væske. Hvilket giver mening, for han har ikke problemer når han ligger sover.

Hvad kan jeg gøre for at puslesituationen bliver en god oplevelse for både ham og mig?

Mange hilsner
En mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Tvillingefødsel

Det er altid noget ganske særligt at få et barn, men at få to på en gang er noget helt specielt.

En tvillingefødsel skal helst foregå på en specialafdeling, fordi der ved fødsel af to børn er større risiko for komplikationer. Cirka halvdelen af alle tvillingegraviditeter bliver afsluttet med planlagt kejsersnit, og når du er i 36. graviditetsuge, vil du ofte få svar på, hvorvidt du kan føde vaginalt, eller om det anbefales, at du føder ved planlagt kejsersnit.

Man...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar sidste gang med søvn-fase-skift-problemer. Tænk engang - det virker! Og nu har vi bøvlet i en hel måned med en træt lille pige, så det er bare så skønt at kunne lulle hende i søvn på en god måde. Plus - at du skrev det med perronen og sovetoget.

Tak,
fra forældrene til pige på 6 måneder