Brev:
Bleskift - 19 mdr.
16. marts 2023
Alder:
19 mdr.
Bleskift - 19 mdr.
Hej Helen
Min ene dreng på 19 måneder bliver voldsomt sur når han skal have skiftet ble på puslebordet. Vi skifter kun ved puslebordet når han har lavet stort, og ellers stående med en bukseble. Både for at spare besværet og fordi hans tvilling enten står og leger med toilettet eller græder ulykkeligt på den anden side af døren.
Når man lægger min dreng op, starter han egentlig som oftest i godt humør, men vender sig hurtigt for at rejse sig og rode i skufferne lige over puslepladsen. Det er her balladen begynder. Jeg har prøvet holde ham nede, men han er simpelthen for stærk og vi ender med bæ over det hele. Jeg følger ham derfor som regel, hvilket nok ikke er den bedste pædagogik, I know. Hans far holder ham fast, og det ender i voldsomme protester.
I vuggestuen var han “levende”, som de kalder det, i starten på puslepladsen. Men nu er der ingen problemer. Pædagogen ligger blot stofbleer under hans hoved - fordi hun troede han havde væske i ørene - og så er alt fint. Jeg har prøvet det samme, men uden held - samt fået tjekket hans ører ved lægen, og ingen væske. Hvilket giver mening, for han har ikke problemer når han ligger sover.
Hvad kan jeg gøre for at puslesituationen bliver en god oplevelse for både ham og mig?
Mange hilsner
En mor