Brev:
Kvitte amning
8. juni 2021
Alder:
6 mdr.
Kvitte amning
Hej Helen
Tak for dit svar angående Nynnes søvn og den tilbagegang jeg pludselig følte. Det har givet lidt mere ro i maven og jeg kan også så småt mærke at hun er mere tryg ved at sove nu.
Men I forbindelse med denne her periode vi er/har været i, virker det til at min datter of blevet mere afhængig i brystet. Med hyppige opvågninger efter puttetid. Frem til kl 01 vågner hun typisk hver 45.minut. Hun bliver puttet 19.30.
Jeg må indrømme at jeg generelt er ved at være træt af at amme, og har brug for at far også kan tage lidt over.
Jeg skal tilbage på arbejde midt august hvor far derefter har 3 mdr barsel. Så inden da skal amningen udfases. Og jeg vil gerne stoppe også med aften og natamning inden da. Så jeg begynder at gøre mig nogle tanker om hvordan jeg skal gribe det an og ville i den forbindelse hører din mening og erfaring med at stoppe amningen.
Nedtrapning, kold tyrker?
På forhånd tak:)
Man ved, man er desperat efter lidt alenetid når man sidder nede i stuen uden briller og har svært ved at læse nyheder - og ikke vil risikere at vække nogen ved at gå op og hente dem.