Brev:
Putning i barnevogn - 11 mdr.
2. maj 2021
Alder:
11 mdr.
Putning i barnevogn - 11 mdr.
Hej Helen
Jeg er ret presset over, at min datter på 11 måneder ikke er god til at falde i søvn i hendes barnevogn. Hendes dagplejer fik fortalt mig denne uge, at hun gerne ser, at jeg får det fikset, inden hun skal være hos hende fuld tid (hun har kun været der en halv time af gangen indtil videre)..
Hun har aldrig været god til at blive puttet i barnevognen, men der har dog været perioder indimellem, hvor det er gået rigtig godt. I øjeblikket bliver hun gået i søvn, og det er med en periodevis meget sur baby (hun har meget temperament generelt 🙂). Dvs hun kan godt ligge i barnevognen uden at være sur, men så kommer det pludselig, og nogle gange er det der allerede fra jeg lægger hende ned. Vi har fået tjekket hendes øre, og de er ok. Om aftenen vil hun kun falde i søvn på maven i sengen, og sover sådan hele natten, men det går ok at putte hende der. Det er dog blevet en del værre i barnevognen, efter hun er begyndt at sove på maven om natten.
Jeg har prøvet perioder, hvor jeg går med hende siddende først, så hun kan kigge, men det har bare ikke gjort det nemmere. Nogle gange er hun blevet mere sur af det, også inden jeg overhovedet har lagt hende ned. Jeg "tør" faktisk ikke gå med hende siddende i barnevognen mere, for er nervøs for, jeg pludselig står med en baby, som jeg ikke kan trøste, og som ikke vil være i sin barnevogn. Derfor går jeg for det meste mange gange rundt om vores hus i stedet.
Jeg har prøvet at putte hende både, hvor hun er meget træt, og hvor hun ikke er helt træt endnu. Når hun er meget træt, så bliver hun meget sur, men det er hurtigere overstået, hvorimod, hvis hun ikke er helt træt endnu, så tager det længere tid, men skrigeriet er ikke nær så højlydt. Jeg har prøvet at give hende hendes yndlingsbog med, en sut (hun bruger ikke sut), sat billede op af mor&far inde i vognen, skiftet hendes sleepbag til dyne, prøvet med hovedpude, slået kalechen ned så hun kunne kigge, myggenet på/uden osv. Normalvis så sover hun rigtig godt, når først hun er faldet i søvn.
Vi forsøgte for et par dage siden at tage barnevognen med inden for og puttede hende i den der, hvor en af os så stod ved siden af og forsøgte at berolige hende med kærtegn, shh shh lyde, sang og lign, men hun græd sg fuldstændig sønder og sammen, og efter 2,5 dag (5 putninger), så kunne vi ikke mere, det gjorde simpelthen for ondt at se hende sådan. Hvis vi havde fortsat, tror du så det havde været vejen frem, og i så fald, hvor længe skal der til?
Jeg er efterhånden tabt for ideer, og ved ikke, om jeg bare skal fortsætte med at gå med hende, og så acceptere, at det er sådan hun er, og så må dagplejeren gøre, hvad hun skal, når hun passer hende (selvom tanken om, at min datter skal græde sig i søvne ved hende, gør ondt på mig).
Håber du har et godt råd, eller hjælp til, hvordan jeg kommer videre.
Hilsner herfra