Putning i barnevogn - 11 mdr.

2. maj 2021

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Putning i barnevogn - 11 mdr.

Hej Helen

Jeg er ret presset over, at min datter på 11 måneder ikke er god til at falde i søvn i hendes barnevogn. Hendes dagplejer fik fortalt mig denne uge, at hun gerne ser, at jeg får det fikset, inden hun skal være hos hende fuld tid (hun har kun været der en halv time af gangen indtil videre)..

Hun har aldrig været god til at blive puttet i barnevognen, men der har dog været perioder indimellem, hvor det er gået rigtig godt. I øjeblikket bliver hun gået i søvn, og det er med en periodevis meget sur baby (hun har meget temperament generelt 🙂). Dvs hun kan godt ligge i barnevognen uden at være sur, men så kommer det pludselig, og nogle gange er det der allerede fra jeg lægger hende ned. Vi har fået tjekket hendes øre, og de er ok. Om aftenen vil hun kun falde i søvn på maven i sengen, og sover sådan hele natten, men det går ok at putte hende der. Det er dog blevet en del værre i barnevognen, efter hun er begyndt at sove på maven om natten.

Jeg har prøvet perioder, hvor jeg går med hende siddende først, så hun kan kigge, men det har bare ikke gjort det nemmere. Nogle gange er hun blevet mere sur af det, også inden jeg overhovedet har lagt hende ned. Jeg "tør" faktisk ikke gå med hende siddende i barnevognen mere, for er nervøs for, jeg pludselig står med en baby, som jeg ikke kan trøste, og som ikke vil være i sin barnevogn. Derfor går jeg for det meste mange gange rundt om vores hus i ...

Annonce

... stedet.

Jeg har prøvet at putte hende både, hvor hun er meget træt, og hvor hun ikke er helt træt endnu. Når hun er meget træt, så bliver hun meget sur, men det er hurtigere overstået, hvorimod, hvis hun ikke er helt træt endnu, så tager det længere tid, men skrigeriet er ikke nær så højlydt. Jeg har prøvet at give hende hendes yndlingsbog med, en sut (hun bruger ikke sut), sat billede op af mor&far inde i vognen, skiftet hendes sleepbag til dyne, prøvet med hovedpude, slået kalechen ned så hun kunne kigge, myggenet på/uden osv. Normalvis så sover hun rigtig godt, når først hun er faldet i søvn.

Vi forsøgte for et par dage siden at tage barnevognen med inden for og puttede hende i den der, hvor en af os så stod ved siden af og forsøgte at berolige hende med kærtegn, shh shh lyde, sang og lign, men hun græd sg fuldstændig sønder og sammen, og efter 2,5 dag (5 putninger), så kunne vi ikke mere, det gjorde simpelthen for ondt at se hende sådan. Hvis vi havde fortsat, tror du så det havde været vejen frem, og i så fald, hvor længe skal der til?

Jeg er efterhånden tabt for ideer, og ved ikke, om jeg bare skal fortsætte med at gå med hende, og så acceptere, at det er sådan hun er, og så må dagplejeren gøre, hvad hun skal, når hun passer hende (selvom tanken om, at min datter skal græde sig i søvne ved hende, gør ondt på mig).

Håber du har et godt råd, eller hjælp til, hvordan jeg kommer videre.

Hilsner herfra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

16. december 2023 | Diverse | 13 mdr.

1 år og kun 2 tænder

Hej Helen Min søn på 13 måneder har stadig kun 2 tænder. De er de midterste...

Annonce

Viden om børn:

Fostervandsprøve

En fostervandsprøve er en prøve af fostervandet. Denne prøve kaldes også for amniocentese. Når man tager en fostervandsprøve, så er det primært for at undersøge fostervandet for celler, der med ret stor sikkerhed kan fortælle, om fosteret har en kromosomfejl eller kendte arvelige sygdomme.

Fostervandsprøve tages først omkring 16. graviditets uge, da der først på dette tidspunkt er fostervand nok til, at fosteret kan tåle, at man tager de 15-20 ml fostervand ud, som skal bruges...

Læs mere i Babylex

Vestibulærsans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Vestibulærsansen registrerer hovedets bevægelser i forhold til tyngekraften, og den hjælper os med at finde ud af, hvad der er op og ned, når vi bevæger os. Dette sker via receptorer, som er beliggende i det indre øre....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for din altid rigtigt gode brevkasse, med masser af nyttige råd og gode, personlige og vedkommende svar.

Jeg glæder mig altid til at modtage svar fra dig.

Sebastians mor