Utilfreds baby - 4 mdr.

30. juni 2020

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Utilfreds baby - 4 mdr.

Hej Helen

Jeg skriver til dig, da jeg har en søn, som jeg ikke formår at gøre glad. Jeg har prøvet alt, føler jeg. Derfor håber jeg, at dine tanker og råd kan sætte et nyt perspektiv på hele situationen.

Han blev født til tiden uden problemer - faktisk så hurtigt, at jeg næsten ikke nåede på fødestuen. Han har hele vejen igennem været helt gennemsnitlig i både højde og vægt. Derudover har han en storesøster på 2 år, hvor der ingen problemer har været.

Det er efterhånden en lang historie trods han lave alder.

Han blev født lige inden Danmark lukkede ned pga. Corona. Den første uges tid var der ingen problemer. Men så kom det snigende.. Altså gråd, utilfredshed og manglende søvn. Da han blev 4 uger var Danmark lukket ned, men jeg fik med nød og næppe lov til at få min søn undersøgt ved lægen. Lægen konstaterede kolik og beroligede med at det ville være væk efter 3 måneder.

Min søn skreg og skreg fortsat og det tog på os alle her hjemme. Min mand og jeg var meget frustrerede over, at vi ikke kunne gøre noget for at vores søn ikke skulle have det skidt. Så snart Danmark lukkede op igen kontaktede vi derfor noget babyterapi. Hun gav ham et par behandlinger og videresendte os til øre/næse/hals lægen. Han fandt ikke noget unormalt..

Vi kontaktede herefter en zoneterapeut som langt om længe kunne få ham til at falde til ro. Dog varede effekten kun et par dage før skrigene kom igen. Vi gik hos hende i lang tid, men da effekten ikke var holdbar kontaktede vi en ...

Annonce

... kiropraktor. Hun mener, grundet den hurtige fødsel var han skubbet i nakke og korsben. Derudover var kæben tilbagetrukket, hvilket gav stramt tungebånd og dårlig evne til at danne vacum ved amning. Kiropraktoren har helt sikkert hjulpet. Jeg kan sagtens mærke, at der bliver dannet vacum nu og han er generelt en meget gladere dreng.

Problemet nu er, at han stadig er en del utilfreds i løbet af dagen. Dog er det ikke længere forpinte skrig.
Han nægter at være i barnevognen, trods langvarige og gentagende forsøg.
Han sover i mine arme ved brystet, men vågner op efter Ca. 20 min. Hvor jeg pga brystet kan få ham til at sove videre.
I slyngevuggen sover han ligeledes 20 min ad gangen også selvom vi holder vuggen i gang.

Om natten sover han et par timer af gangen, men her sover han hos mig

Vi har stadig perioder med uforklarlig gråd. Min teori er dog at han mangler søvn.

Jeg føler jeg har prøvet alt. Forsøgt med rutiner (hvilket er umuligt) , at svøbe og læst din bog om søvn og meget meget mere. Han sover bare ikke.

Han prutter og gylper rigtig meget, hvorfor jeg ikke indtager mejeriprodukter overhovedet.

Han fuldammes og er trods sin megen tid i vores arme ikke motorisk bagud.

Jeg håber ikke det blev for rodet. Og så håber jeg virkelig du har nogle gode råd. Jeg bliver ved med at føle, at jeg gør noget forkert idet jeg ikke kan trøste ham og tilmed bruger så meget tid på ham fremfor min datter.. Vi har brug for snart at være glade igen

Hilsen en mor i kaos

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Barnevogn

Når I skal købe en barnevogn er det vigtigt at I gør jer klart, hvad vognen hovedsageligt skal bruges til.

Skal den mest stå på altanen, eller skal den bruges til at gå lange ture med. Skal den kunne bæres op og ned ad trapper? Og skal den kunne være i bilens bagagerum?

Det er også vigtigt at tænke på årstiden. Både sommer, men især om vinteren, er det vigtigt at både kassen og kalechen er vandtæt. Om vinteren er det vigtigt, at både sider og bund er godt...

Læs mere i Babylex

Sut

Før i tiden var det almindeligt, at børn fik en sut med det samme, når de blev født. I dag mener man, at det er hensigtsmæssigt at man venter med at give barnet en sut, til amningen er etableret.
Hvis barnet får en sut for hurtigt, så kan det gå ud over barnets lyst til at die ved brystet. Dertil kommer at sutteteknikken er forskellig alt efter om barnet dier på brystet eller sutter på en sut.

Du kan møde mange forskellige holdninger til det at bruge sut og det er vigtigt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine altid venlige svar - de giver os noget at tænke over - og lidt ro til det bekymrede moderhjerte ...

Mor til Magnus 15 måneder