Svar: Vil ikke sove eftermiddagslur
1. juni 2008
Alder:
8 mdr.
Hej med jer
Som udgangspunkt skal man jo ikke vække børn der sover - og så alligevel, nu I spørger mig ... :o)
Jeres dreng sover faktisk hvad han har behov for, hvis han sover et par timer og nogle gange mere om formiddagen og så powernapper ½ times tid kl 17, hvor han atter har behov. Så på den måde regulerer han det fint, men som I skriver, så påvirker det hans puttetidspunkt og det er svært at få dagen til at hænge samme for alle parter, når han sover på denne måde og derfor synes jeg det er et forsøg værd at prøve at vække ham fra formiddagslur, så han ikke får lov til at sove så langt et stræk på det tidspunkt.
Det må fortsat prioriteres at han sover 2 lure dagligt frem for en lang og derfor synes jeg I skal forsøge at arbejde på en formiddagslur der måske kun varer en god times tid, så op og spise frokost og så blive puttet til en lidt længere middagslur, der gør at han kan holde sig vågen til om aftenen, hvor han så kommer i seng i fornuftig tid.
- grønt lys herfra til at forsøge, man kan jo altid lave det om igen, hvis ikke det dur:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske