Brev:
Besværlig baby
9. marts 2004
Alder:
5 mdr.
Besværlig baby
Kære Netsundhedsplejerske!
Dette er bare den bedste webside på nettet, man får gode brugbare råd, hurtigt og helt gratis!:-)
Min datter er nu 5½ mdr. gammel, hun spiser godt, men vil hænge på min arm hvert minut hun er vågen. For 1-2 måneder siden kunne hun ligge og lege op til en halv time alene, men det er langsomt blevet dårligere siden. Nu er det så helt galt. Kun hvis jeg ligger på gulvet med hende vil hun lege og være glad, men så snart jeg flytter mig, bare op på en stol er den gal. De fleste gange virker hun faktisk ret ulykkelig.
Det er svært at få lavet noget, hun sover jo ikke meget om dagen. I skråstolen vil hun gerne side, men det er jo ikke godt hun sidder der ret meget!?
Hvordan kan man på en kærlig måde lære hende at det er dejligt at ligge og rulle rundt alene? Det er ret belastende og trist at hun ikke kan ligge lidt selv.
Med hensyn til hendes kost, så er jeg også lidt i tvivl?
4-6: Ammes
8: Grød(vand)
11.30: Grøntsagsmos (vand)+ bryst + 100ml erstatning
15: Bryst + 120 ml vælling
18: Mos + frugt (vand)
evt kl 02: bryst
Får hun mælk/vælling nok? Jeg kan ligesom ikke få mere i hende, for efter et grødmåltid vil hun IKKE have mere.
Med hensyn til nætterne, så håbede jeg jo at hun kunne nøjes med ét måltid, men oftest vil hun have to gange pr nat!?
Håber på nogle gode råd:-)
Venlig hilsen
Mor & Baby