Brev:
Overgang til fuld flaske og skemad
9. maj 2008
Alder:
3 mdr.
Overgang til fuld flaske og skemad
Hej Helen,
Jeg er mor til William på 3 mdr. Jeg har indtil 9 uge ammet ham fuldt, hvorefter jeg begyndte at eftermade med MME, da han ikke rigtig tog nok på og virkede utilfreds. Jeg håber på at kunne fortsætte med at amme til han er 4 (måske5!) mdr. Han er en meget glad og tilfreds dreng, som elsker at lege og smile.
Jeg giver ham Allomin 1. Jeg er usikker på overgangen til fuld flaske, hvornår skal han have flaske, hvor meget, skal han have andet osv. Jeg vil her prøve at skitsere vores dag som den for det meste ser ud nu.
05(06) - 07.30(08) ammes flere gange. Er ikke ret sulten, han sover med mellemrum af en halv til en time.
7.30(8)- 9.30(10) leger, griner, pusles. Slutter af med allomin ca. 120-150 ml
10-12.30(13) Sover ude i barnevogn
12.30-14.30(15) Leger, griner og pusles. Allomin 1 150-180 ml.
14.30- 16.30(17.30) Sover ude(forskelligt hvad han sover her, nogl gange kun en time alt efter hvornår han er kommet ud.)
17(17.30)-20 Leger, griner, vaskes/bades. Allomin 1 200 ml. Nogle gange er han ikke klar til flaske før kl. 20.30!
20(20.30)- 01(02) sover. Ammes plus Allomin 1 140-180 ml
02(03)- 05(5.30) sover
Han ammes hver gang han vågner. Nogle gange ved begge bryster med det samme, så jeg kan ligge ham til igen lige inden han skal have flasken.
Han vil meget gerne have noget at spise lige når han vågner, hvor jeg jo nu ammer ham. Når jeg ikke længere ammer ham, skal han så have en lille portion MME der? Den store flaske MME får han jo lige inden han lægges til at sove, og det vil jeg gerne bevare.
Hvad med allomin 2, skal han over på det fra 4 mdrs alderen?. Skal jeg begynde at give ham vælling fra 4 mdrs alder? Har jo læst at grød først er fra 5 mdrs alderen, da teknikken ikke er tilstede før da?
Hvis erstatte MME med vælling til natten er det så kl. 20 eller kl. 01 flasken? Det er svært for os at ligge ham til natten kl. 20, da vores lejlighed er i åben forbindelse i 3 plan. Der er således ingen døre mellem alle rummene. Vi har sat lydniveauet ned, men der er meget lydt, og det er svært for ham. På den anden side kan han fint sove hvis jeg lægger oppe hos ham?
Hvad med vores rytme, ser det fornuftigt ud?
På forhånd tak
Jane