Brev:
Vil ikke have skemad men vil spise selv
9. maj 2008
Alder:
6 mdr.
Vil ikke have skemad men vil spise selv
Kære Helen
Jeg har et spørgsmål vedrørende min søn på 6½ m.. Han er en stor glad dreng, som er meget opmærksom. Han begyndt med skemad omkring 5 måneder, og har indtil fornyligt fået fast føde tre gange om dagen.
Problemet er at han har opdaget hvor sejt det er at spise små stykker fra hånden. Derfor ville han ikke længere have skemad. Han nægter at lade os give ham noget som helst, og gide ikke længere bruge skeen. Han vil kun spise brød stykker og frugt stykker som han kan holde og gnave på. Han har heller ikke været glad for flasken. Han drikker kun fra en kop.
Det lyder måske ikke så dårligt, men jeg er bange for at han ikke får nok at spise på den måde. Det er klart at han er begyndt at spise mere og mere fra brystet - også om natten:(
Jeg er villig til at øge brystmaden i en overgangsperiode, dvs. indtil han kan egentlig får noget i maven ved at tygge. Men jeg har læst at det er først omkring 7 måneder at de kan det, og at allerede nu har han brug for mere end bryst.
Så nu giver jeg ham smør på hans brød stykker, og jeg har købt jern dråber da han ingen mælkeerstatning får mere. Men er det nok? Indtil videre trives han, men kan han fortsætte med at trives?
Tak og Venlig Hilsen
Alta