Brev:
Kravler ud af tremmesengen
24. marts 2008
Alder:
22 mdr.
Kravler ud af tremmesengen
Hej Helen,
Denne gang søger jeg lidt vejledning til Alexanders nattesøvn. Han har stort set altid vågnet om natten mellem 1-10 gange. Heldigvis mest 1-2 gange. Hvis han vågner inden midnat kan jeg som regel få ham ned igen uden problemer, for han er faktisk ikke vågen, klynker bare, så får han sutten og så sover han igen. Men hvis det et længere henne på natten er det sværere, og siden Januar, hvor han var syg med astmatisk bronchitis, er han så endt inde i vores seng.
Nu havde jeg så planlagt at det var tid til "en kold tyrker", hvor vi prøver at rette lidt op på søvnen igen, ved at tage kampen om natten, og blive ved med at lægge ham ned i egen seng og sige godnat - og så gå ud et stykke tid. Det har vi (jeg) gjort et par gange, og i løbet af et par dage går det bedre. Men nu stod han pludselig den anden nat inde ved siden af min seng! Altså kan han selv kravle ud af tremmesengen nu. Vi har så de efterfølgende nætter sænket tremmen, så det bare er en sengehest, så han ikke falder så langt, hvis det går galt - men han er en sej og stærk lille fyr.
Min spørgsmål går jo så på, hvordan laver man "en kold tyrker", når barnet selv kan komme ud af sengen? Nu har vi jo også lillesøster, som kræver natlig selskab (hvilket er iorden med hendes alder 4 mdr), så det ville jo være skønt hvis han snart kunne lære at sove en hel nat i egen seng - uden at vågne.
Et andet spørgsmål, kan han have ondt i ørerne om natten ved forkølelse, uden at han viser tegn på det i løbet af dagen? Sidst han var forkølet vågnede han med panisk gråd flere gange, og en veninde har forslået at få hans ører checket. Vi har ellers aldrig haft øreproblemer i huset.
Kærlig hilsen
Pernille