Brev:
Vil ikke sove til middag
26. februar 2008
Alder:
7 mdr.
Vil ikke sove til middag
Kære Helen
Har skrevet til dig en gang før, hvor vi havde problemer med at Lena ikke ville slippe mit bryst om natten, det går bedre, falder stadig i søvn ved det, men nu sover hun næsten hele natten.
Så er der kommet et andet problem. Lena vil ikke sove til middag.
Vores dag ser sådan ud:
6.30-7.30 står vi op
8.00 morgenmad
9.30-10.00 lægges ud og puttes
sover ca. 2 timer
12.00 spiser frokost
ca.13.30 puttes
Ca. kl 16.00 grød
Jeg ammer før de to putninger
Middags ca.kl 17.30, og i seng kl 19.00
Men jeg kan ikke få Lena til at sove over middag, jeg triller rundt med barnevognen, og hvis det ikke hjælper, prøver jeg at ligge hende til brystet, men det gider hun ikke falde i søvn til i løbet af dagen. Men hun klarer det overraskende fint, hun er ikke sur, eller pylret hvis hun bare bliver underholdt indtil hun skal i seng.
Og hun sover næsten i 12 timer, om natten, med en enkelt amning ved midnat.
Mine tanker går på om det er i orden at hun kun sover et par timer i løbet af dagen?
Jeg kunne godt tænke mig at rykke hendes lur til over middag, men det er der ikke stemning for, hun er møgtræt kl 10.00.
Hun har også fået et par tænder, det kan godt være at det var det der har slået hende lidt ud af kurs.
Hun har fået de 2 nederste tænder, hvor lang tid går der før at de øverste plejer at dykke op?
Venlig hilsen Lena, og Rie