Brev:
Mad og søvnproblemer
5. februar 2004
Alder:
7 mdr.
Mad og søvnproblemer
Hejsa
Jeg har nogle spørgsmål vedrørende madvaner og søvn hos min søn der er meget tæt på de 7 måneder.
Han startede på skemad da han var 4 måneder, og det er da også gået fint. Men han sover så utrolig dårligt om natten og spiser ikke meget i løbet af dagen. Jeg ved godt at han skal vænnes til at spise om dagen istedet for om natten, men kan ikke lige finde ud af, hvordan jeg kommer ud af den rytme.
Døgnet ser således ud:
7-7.30 ammer ham inden vi står op. Han spiser ikke ret meget på det tidspunkt.
Mellem 9.30 og 12.30 får han grød. Det er et utroligt langt stræk uden mad synes jeg. Men tit sover han fra 9 til 12.
Mellem 11 og 13 får han grød, hvis han vel at mærke ikke tager sin lange lur.
Mellem 13 og 15 får han en ammetår igen.
Ca.17-18 får han grød
Ca.19-20 bliver han ammet og bliver derefter lagt i seng.
Mellem 23 og 01 vågner han og får ammetår (spiser for det meste meget)
Igen mellem 3 og 4 får han ammetår
og igen omkring kl. 6.
Jeg kan helt ærligt ikke holde ud at amme om natten mere. Han har fået tænder og bider mig og sutter i det hele taget så hårdt at mine brystvorter er generede af det. Og jeg har ikke lyst til at amme om natten mere. Vil gerne en eller to gange om dagen, men er også villige til at stoppe helt, hvis det kommer dertil.
Hvordan får jeg vendt hans madvaner, så han spiser mere i løbet af dagen? Jeg vil jo nødig sulte ham om natten for at han kan spise dagen efter.
Jeg kan slet ikke overskue det mere.
Og jeg kan ikke få hjælp om natten til at vænne ham fra, da hans far har natarbejde.
Nogen gode råd til mig?
Håber at det er til at finde hoved og hale i mit lange indlæg:-)
Kærlig hilsen
Mor til 2