Svar: Stærk ryg
10. september 2007
Alder:
3 mdr.
Kære Oskars mor
Selvom svigermødre nogle gange siger nogle sjove ting, så vil jeg altså give din svigermor ret denne gang. Jeg synes faktisk ikke at Oskar skal sidde i høj stol, når han ikke er mere end 3 måneder gammel.
Det er stadig rigtig vigtigt at han så vidt muligt ligger på gulvet og ikke på ryggen, men på maven. Det er i maveliggende stilling at børn får styrke i deres ryg og nakkemuskler og det er i maveliggende stilling at de lærer at krybe, kravle og stille og roligt komme frem i livet. Derfor skal han ligge så meget på maven som overhovedet muligt og i stedet for at sidde, så skal du øve med ham at trille rundt. Fra maven til siden og videre rundt på ryggen og tilbage igen.
Når han ligger på ryggen, så må du gerne holde ham i hans hænder og lade ham selv trække sig op i siddende stilling, han må også gerne stå og sidde på dine lår, hvor du holder ham om livet, men han skal ikke sidde i stol før han er omkring 6 måneder gammel...
Så sundhedsplejersken har talt...:o)
Fortsat held og lykke og så glæd dig over at han er så motorisk stærk det er rigtig godt.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske