Brev:
Mavekneb under og efter amning
28. januar 2004
Alder:
2 mdr.
Mavekneb under og efter amning
Hej
Jeg har en lille pige på 8 uger, som er født 1 måned for tidligt.
Hun har siden fødslen lidt af mavekneb, efter hun har spist. Hun bliver rød i hovedet og trykker og vrider sig. De sidste 14 dage er hun begyndt at skrige og slipper mens hun spiser. Hun slipper ca. 5 gange under et måltid, som sjældent varer mere end 10-15 min. Det er svært at vide hvornår hun har fået nok, for når hun har sluppet og skriger, søger hun igen. Smerterne fortsætter efter endt amning, indtil hun falder i en urolig søvn. Hun spiser ca. hver 3. time. Om natten kan der dog gå op til 5 timer imellem.
Hun tager ca. 200 g på om ugen.
Jeg er nu ved at opgive at amme hende, da det er frustrerende både for hende og mig, at det ikke kan foregå lidt mere stille og roligt.
Er der noget jeg kan gøre?