Brev:
Passer mængden af mad?
25. januar 2004
Alder:
4 mdr.
Passer mængden af mad?
Først vil jeg takke for en rigtig god web-side, jeg har desværre først fundet den i dag!
Mit spørgsmål til dig handler om min datters kost, hun er 4½ mdr. gammel. Hun har fået grød og vælling i ca 3 uger. Da hun altid har haltet lidt bagefter med vægten, mente SP at vi skulle starte allerede da.
Grunden til at jeg skriver er, at jeg er lidt i tvivl om hendes kostplan/mængde kost er god nok.
I løbet af den sidste uge har hun sovet dårligt om dagen, vågner op hver ½time og skal have sut og vugges igen, førhen kunne hun fint sove flere timer af gangen. Hun sover 3 gange om dagen 2x1-1½t + 45 min til aften, det er da ikke meget?
Tilgengæld sover hun fra kl 20 til 08.00 dog afbrudt af 2 måltider. Men om natten vågner hun også ofte og skal have sutten.
Kan det være noget med ørerne, når hun eller ikke er ked af at blive lagt vandret?(Hendes første 2-3 mdr vågnede hun ikke op på denne måde, hun græder inden hun åbner øjnene, selvom hun helt sikkert IKKE er sulten) ELLER kan hun være mere sulten, på trods af 2 x grød dagligt og vælling?
Hun har aldrig kunnet spise meget af gangen, men det er belastende at hun så ofte vågner op, både dag og nat...
Her er hendes spisemønster, hvis du vil komme med en vurdering af det. Får hun f.eks. mælk nok?
05-06.00 Ammes i sengen(sover videre hos mor)
08.30 (Nestlé)Grød (1dl pulver + 1dl vand) + vand til
(sover 1-1½t)
11.30 Ammes (vil ikke have meget)
(sover 1-1½t)
14.30 Ammes (det føles som om der ikke er meget mælk til hende)
16.00 Vælling 100 ml
(sover 30-45 min)
19.00 (Nestlé) Grød (1dl pulver + 1dl vand) + vand til
02-03 Natamning på det éne bryst
Når hun får grød bliver skålen skrabet, må hun få mere end én portion? Har du et bedre forslag til en kostplan? (Efter et grødmåltid er hun mæt længe)
Håber jeg har gjort mig forståelig, jeg venter spændt på svar.
På forhånd tak.
MRR