Brev:
Amning, skemad og brokkelyde
24. januar 2004
Alder:
5 mdr.
Amning, skemad og brokkelyde
Hej Helen
...Så har jeg igen brug for din hjælp og vil også lige sige mange tak for dine gode råd tidligere ;-)
Emma er nu lige lidt over 5 måneder. Hun er lidt svær at finde ud af for tiden og derfor tænker jeg jo meget på, om hun får den rigtige mængde mad og mælk.
Jeg ammer nu morgen, sidst på eftermiddagen og omkring midnat. Jeg har i en uges tid droppet frokostamningen og har derfor rigtig meget mælk sidst på eftermiddagen og omkring midnat. Om morgenen synes jeg at have lidt mindre, dog efter flere timers søvn, men det kan også bare være, at det driller mig lidt.
Hun får så lidt risgrød om morgenen, evt. med lidt frugtmos. Hirsegrød til middag og igen enten hirse- eller risgrød til aften. Hun sover fra ca. 20 el. 21 til lidt over midnat, hvor jeg jo så ammer. Så vågner hun mellem 5-7, hvor jeg ammer igen. Hvis det er kl. 5, kan jeg somregel få hende til at sove igen. Men de sidste dage har hun sovet til kl. 7 - DEJLIGT!
Af grød får hun det som svarer til 1-1½ dl., når det er lavet.
MEN hun brokker sig meget. Jeg ved ikke, om hun stadig har lidt kolik og det så istedet for skrigeture kommer frem som "brokkelyde". Først mistænkte jeg det lidt forstoppelse, men det er det ikke. Det har stået på en uges tid nu, og det er ikke særlig sjovt. Har også forsøgt at få hende til at sove mere, idet jeg mistænkte det søvnmangel, men det virker heller ikke. Hun virker generelt utilfreds.
Umiddelbart vil jeg da mene, at hun både får mælk og mad nok. Men hvad synes du?
Håber du kan hjælpe os!
Knus
Lisbeth