Svar: Søvnstadier
23. januar 2004
Alder:
3 år
Kære Ulla
Netop omkring 3 års alderen er der mange børn der springer middagsluren over. Med mindre de i samme periode begynder i børnehave og på grund af de nye indtryk bliver mere trætte, så sover de ofte til middag i børnehaven, men ændrer langsomt dette til at være på legepladsen med de andre.
En middagslur på 1-1½ time burde være tilstrækkeligt for et barn på 3 år, som i øvrigt har svært ved at sove om aftenen. Eller simpelthen komme ud at lege i stedet for at sove. Der findes naturligvis også 3 årige, som godt kan sove 1½-2 timer om dagen og stadig sove om aftenen:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske