Brev:
Amning, flaske og grød
21. juni 2007
Alder:
5 mdr.
Amning, flaske og grød
Hej Helen
Jeg har nu forsøgt at få lidt mere struktur på Noahs dag mht. putte- og spisetider, og det har også fungeret ganske godt indtil nu. Jeg synes dog det er svært da min mængde af mælk fortsat svinger rigtig meget, til trods for at han bliver lagt til brystet ca. 8-10 gange i løbet af døgnet.
Nu er jeg ganske stille gået i gang med grøden (3 dage og han spiser gladelig 4-5 skefulde), da Noah pludselig er begyndt at vågne ca. 3½ time efter han er puttet til natten mod tidligere 6-7 timer, og samtidig vågner han nu også yderligere 2-3 gange for at spise i løbet af natten, hvilket han heller ikke har gjort længe. Vi har bevist ventet med at introducere skemad til ham, da jeg er allergiker, men har vurderet at tiden nu er inde. Det skal siges han er en aktiv dreng på 69 cm og 7,3 kg, som bruger sin krop rigtig meget.
Samtidig overvejer jeg at trappe ud af amningen, da det er frustrerende aldrig at vide om jeg kan mætte Noah sidst på eftermiddagen, og alligevel vakler jeg for det er jo dejlig nemt at amme, specielt om natten. Jeg har forsøgt at amme og derefter tilbyde en flaske, men det virker som om at han har fået stillet den værste sult og derfor ikke vil have mere.
Jeg har lidt svært ved at se hvor i løbet af dagen vil det være bedst at putte en flaske eller 2 mere ind?
Jeg har forsøgt med følgende dagsplan:
05.30-6.00 Ammes
08-8.30 Ammes og puttes til formiddagslur 1-1½ time
10.30 Grød og vand af kop + ammes
12.00 Flaske
12.30 Puttes til eftermiddagslur (nogle gange ved at jeg ammer) (½-2 timer)
14 – 15 Ammes (alt efter hvornår han vågner) + nogle gange en flaske
16.00 Ammes og puttes til sen eftermiddagslur (½-1 time alt efter hvor meget han har sovet i løbet af dagen)
17.30 Ammes
19-19.30 Flaske og puttes til natten
Glæder mig rigtig meget til han kan få mere fast føde og regner med at næste måltid bliver grøntsagsmos omkring kl 17.30. Hvornår vil han være klar til dette?
Kan du give en lille plan for introduktionen af de næste måltider, da vi snart skal flytte og derfor skifter sundhedsplejerske. Det vil give mig lidt ro med en lille plan at skele til.
Med venlig hilsen
Mette