Brev:
Bekymrer mig, at han stort set intet spiser
18. juni 2007
Alder:
6 mdr.
Bekymrer mig, at han stort set intet spiser
Hejsa
Elias er nu efterhånden blevet 6½ måned, og indtil nu er alt bare gået rigtig godt med ham. Vi startede op med skemad for ca 2 måneder siden, og det har i den periode gået lidt op og ned med, hvor meget han har spist - dog har han altid været rigtig glad for grøntsagsmos, som han næsten altid har spist op af.
Det, der bekymrer mig er, at han i den sidste tid (over en uge efterhånden) stort set intet spiser - han vil gerne have bryst (dog kun liggende, hvilket gør madsituationen lidt besværlig, når vi er i byen), men når han får grød eller mos spiser han ikke mere end et par skefulde. Da det gik godt med skemaden prøvede vi at tilbyde ham dette tre gange dagligt, men da han her ikke spiste så meget ved hvert måltid, gik vi tilbage til igen kun at give ham to gange dagligt (hvilket så åbenbart også pludselig er blevet for meget?).
Han vejer pt. 8,1 kg og er 69cm høj og er en glad og livlig dreng, der bevæger sig rigtig meget i løbet af dagen. Han sover 2 gange om dagen af et par timers varighed og sover så nogenlunde om natten (vågner dog stadig 1-2 gange og bliver ammet). Men som nævnt er jeg altså ved at være bekymret over hans minimale indtag af fast føde - tænker bare at han jo med det høje aktivitetsniveau netop nu har endnu mere brug for mad?
Jeg ammer ham omkring 4-5 (nogle gange 6) gange i døgnet - men kan ikke finde ud af, om det er for meget, og om det måske derfor er grunden til, han ikke gider spise udover det.
Jeg håber, du har nogle gode råd, så vi igen kan få lidt styr på madsituationen herhjemme.
Venlig hilsen
Familien Jensen