Brev:
Modermælkserstatning i øllebrød
6. april 2007
Alder:
9 mdr.
Modermælkserstatning i øllebrød
Hej Helen
Jeg har en datter på 9 mdr., som jeg stoppede med at amme i takt med at jeg startede på arbejde for ca. 1 måned siden. Hun har aldrig ville tage flasken - har dog ikke prøvet de sidste to måneder, da jeg følte at hun alligevel var så gammel, at det nok gik uden.
Jeg er dog kommet i tvivl om hun får mælk nok. Hun har ikke villet drikke MME af en kop, så jeg har puttet et par skefulde i hendes øllebrød om morgenen og i kartoffelmosen om aftenen. Jeg giver hendes også jerndråber. Jeg tilbyder hende sødmælk til måltiderne, så det bliver sikkert til et par deciliter i løbet af en dag - men 5 bliver det ikke til. Mit spørgsmål lyder på, hvorvidt jeg skal blive ved med at putte et par skefulde modermælkserstatning i øllebrødet om morgenen og mosen om aftenen? Evt putte mere i end et par skefulde? Jeg giver hende lidt yoghurt som mellemmåltid, da jeg tænkte, at hun så også får lidt mælk derigennem.
God påske.
Venlig hilsen
Anni