Brev:
Meget urolig søvn - 4 mdr.
14. februar 2007
Alder:
4 mdr.
Meget urolig søvn - 4 mdr.
Kære Helen
Jeg er ny bruger på siden og jeg håber du kan give mig nogle gode råd og forklaringer på min søns søvn. Tobias er 4 måneder gammel og han er glad og godt tilpas om dagen. Han er meget aktiv og han er god til at pludre og grine. Vi nyder ham kort sagt dagen lang.
Desværre sover han meget dårligt. Vi har lært ham at falde i søvn af sig selv inde i sin vugge. Han sover altid mellem 20.00 og 20.30, men efter 45 minutter vågner han op. Så kan vi tage ham op, vende ham om eller give ham sutten og han sover videre igen. Han tager derefter 2½ times søvn i træk og resten af natten vågner han mindst en gang i timen. Indtil k. ca. 02.30 kan vi gøre som før nævnt, men derefter skal der mere til at få ham til at sove, så derefter sover han videre i vores seng.
Tobias spiser stadig 2-3 gange om natten og jeg forsøger at få ham til at bøvse, men det lykkes sjældent. Vi har prøvet at give ham mindre mad, vi har prøvet at putte ham i barnevognen og trille ham i søvn, når han vågnede, vi har prøvet at lade ham ligge tæt på os, mens han græd sig i søvn. Nu kan vi bare snart ikke holde til mere. Min kæreste skal op på arbejde hver dag, så jeg tager natten alene, men min kæreste sover også dårligt på grund af den meget uro. Mest tænker vi dog på Tobias, som jo heller aldrig får en sammenhængende søvn.
Har du et bud på, hvorfor Tobias sover, som han gør og hvad kan vi gøre for at hjælpe ham? Tror du f.eks. at zoneterapi kan hjælpe?
Venlig hilsen
Anne