Svar: Kan vi reducere gylpen?
30. december 2006
Alder:
2 mdr.
Kære Elin
Umiddelbart tror jeg nu det irriterer jer mere end jeres børn at de gylper, men derfor ville det dog alligevel være rart at kunne minimere det.
Min umiddelbare tanke er om det mon kunne hjælpe at lægge en lille pude under deres brystkasse, så de kom en lille smule højere op med overkroppen og havde bedre mulighed for at løfte deres hoved og holde armene under sig. Altså når de ligger på maven.
Det at have en lille pude under brystkassen kan nogle gange også gøre det sjovere at ligge på maven. Mange bruger også deres ammepude, men den kan godt være for stor.
Ellers er det rigtigt at forsøge at lade dem få en bøvsepause osv. efter måltidet, så de ikke ligges på maven lige med det samme efter at have spist og det lyder således fint det I allerede førsøger:o)
Fortsat held og lykke med dem begge:o) Rigtig god nytårs aften:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske