Brev:
Må hun sidde op - 5 måneder
29. december 2006
Alder:
5 mdr.
Må hun sidde op - 5 måneder
Kære Helen
Endnu en gang har jeg et spørgsmål vedrørende vores datter som nu er 5 måneder gammel.
Hun vil MEGET gerne sidde op hele tiden. Hun forsøger at sætte sig op, hvis hun ligger ned, og sidder gerne på vores skød - støttet af os - for det meste under begge arme, eller ved at hun læner ryggen ind mod vores mave. Hun kan kortvarigt sidde selv i sin seng, når begge hænder hviler mellem hendes ben/fødder. Dog ikke særlig lang tid, da hun endnu ikke selv kan holde balancen.
Når vi går tur med barnevognen har vi de sidste par uger, placeret en stor pude bag hende, så hun har fået "hævet" overkroppen en smule. På denne måde kan hun kigge lidt ud og til begge sider, når kalechen er slået ned. Det har været et stort hit, at se på alle de ting og mennesker vi går forbi :0).
Jeg synes imidlertid det efterhånden er for koldt med nedslået kaleche, og vil derfor høre, om hun kan sættes mere ret op, så hun selv kan sidde og kigge ud.
Er det for tidligt og dermed alt for hårdt for hendes ryg, hvis hun - i kort tid ad gangen - sidder lidt op i barnevognen i sin voksipose op ad det "ryglæn" vi kan sætte i?
Sidst men ikke mindst, er det ok, fortsat at putte en pude bag hende, hvis hun skal vente med at sidde helt op, eller bør vi også vente med det?
Ha' et rigtig godt nytår.
Med venlig hilsen
Lene