Brev:
Overgangskost - 6 mdr.
25. november 2006
Alder:
6 mdr.
Overgangskost - 6 mdr.
Hej
Jeg er for 14 dage siden gået i gang med at give min datter på 6½ måned grød og frugtmos. Jeg giver hende risgrød til aften, og har i løbet af de sidste par dage koblet frugtmos på ved middagstid. Jeg er i tvivl om, hvor hurtigt, jeg skal "skrue op" for den faste føde.
Jeg har i en lang periode ammet hende ca. 7 gange i døgnet, og det gør jeg stadig trods de nu 2 måltider. Hvor hurtigt skal jeg koble flere måltider på - og skære ned i amningen? Min datter er ammet fuldt til hun blev 6 måneder og ligger vækstmæssigt fint, lidt over gennemsnittet (ca. 8200 g og 70 cm.)
Til sidst vil jeg høre, hvordan jeg gør grøntsager og andre grødtyper end risgrød attraktivt for hende. Hun spiser risgrød med stort velbehag, men spytter kartoffel/grøntsagsmos og andre grødtyper ud igen. Jeg putter sveskemos i hendes risgrød og har også gjort dette i den anden grød, men hun vil ikke have det. Jeg vil nemlig meget gerne i gang med mere fiberholdige grødtyper, da hun får hård mave af risgrøden. Har du nogle gode fif?
Med venlig hilsen
Camilla