Brev:
Mad til jul
20. november 2006
Alder:
4 mdr.
Mad til jul
Hej Helen
Min pige er nu 4 måneder og 3 uger og vi er kommet rigtig godt i gang med grød og mos, så hun spiser omkring 1 dl grød (med grøntsags- eller frugt mos) til frokost og ca ½-1 dl kartoffelmos med grøntsager til aften. Hun spiser gladeligt alt lige fra risgrød, majsgrød, hirsegrød, gulerodsmos, ærtemos, æblemos, bananmos osv. og har gladeligt smagt på alt nyt.
Så kom jeg til at tænke på at hun til jul er knap 6 måneder. Må hun da få lidt sovs til kartoffelmosen? Tænkte at hun da hun er så glad for maden og stirrer vildt optaget når mosen tilberedes, at hun ville synes det var sjovt at spise samme mad som os, altså se at det vi kommer på vores tallerken er det samme hun får.
Hvornår vil det være relevant at indføre det tredje måltid mos/grød?
med venlig hilsen
T.